Hoppa till innehåll

Serier


Tomi
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag kan väl inte kalla min proffs heller, särskilt inte i början.

Då bestod alltihop av blyertsteckningar och färgkritor i ett A5-häfte. Tror det var i 3:an på grundskolan. Idag är det ju lite mer avancerat.

 

Skriver alla manus själv, och anledningen till att jag helst inte visar mina teckningar är risken att någon stjäl idéer eller manus. Håller just nu på med en uppföljare till mitt favoritämne, men har ingen aning om hur det blir.

 

När jag skriver manus skriver jag ner själva huvudpoängen och handlingen, sen tecknar jag upp en massa rutor på ett papper och bara skissar dit alla nödvändiga detaljer och saker som kommer upp i huvudet. Jag brukar sitta och teckna ner små skämtbilder i skolan, och de är väldigt bra att ha till hands när man måste fylla ut något.

Sen när skisserna är klara gör man en riktig skiss med alla speciallinjaler, små finesser med rutorna (någon rund, en annan utan kanter...) och då flödar man ut originalmanuset ännu mer och lägger till fler detaljer för att få det mer fylligt.

Resultatet brukar bli en blandad kompott galenskap. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 133
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst Tomatketchup

jag inget proffs utan tecknar mera för att det är kul, jag använder blyerts och färgpennor och A3 papper. jag borde lägga upp en raggar rainer serie här men måste fotografera den först :)

 

Jag bara tar ett papper och gör rutor och sen så försöker jag komma på nånting på 3 rutor.Kanske skickar in en serie i KP nån gång...Fast gillar ni serien Pingvinen & Lejonet?Jag gör det,men det dåliga är att jag blir sååå avundsjuk på den....HAr tänkt att bli serietecknare när jag blir stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag inget proffs utan tecknar mera för att det är kul, jag använder blyerts och färgpennor och A3 papper. jag borde lägga upp en raggar rainer serie här men måste fotografera den först :)

 

nej jag ritar inte på datorn är inte så värst bra på det <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej nej, inte datorn, blir inte tillräckligt personligt där. Och så går det så mycket snabbare när man gör det för hand.

Som jag sa innan tecknar jag mest längre serier, det är det jag beskrev där.

Om jag gör en kort en lägger jag redan upp hela handlingen i huvudet innan jag sätter mig ner och tecknar upp den.

Mina strippar brukar gå på 5 rutor, 3-5 brukar man säga är att rekommendera.

Ju färre rutor desto svårare, men ibland går det att få ihop nåt vettigt där också.

 

Kom precis på en ny liten rackare, tror jag ska teckna ner den sen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller på med en liten serier, ähh mera för barn.Det handlar om en pingvin som heter Pingu. :rolleyes:

Det är min första serie så jag försökte med något lätt.

 

 

Inget vidare bra på datan

Redigerat av GameGirl93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då skulle du se mina första serier... absolut inget att skryta med.

Sen en vacker dag fick jag för mig att teckna en oerhört ful ko, och den blev den första figuren till min nuvarande "värld" av serier. Därav har alltihop fått namnet Kohagen, fast det sällan handlar om det längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hm... har aldrig gillat datagjorda serier. Föredrar handtecknade.

Men förresten, Alf_Poier, snygg bild.

Som jag tror jag sagt innan, jag har svårt för detaljer i kläder osv. Därför blir aldrig mina människor särskilt snygga. Är på utkik efter kurser där man går in på djupet med såna detaljer i teckningen, kläder, landskap, ansikten osv i skämtteckningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker inte heller om datagjorda serier ritar också alltid för hand förutom den där jag prövade i mitt förra inlägg

har knäppt kort av en raggar-rainer serie men den är över 56.3k hur gör jag för att ändå kunna visa bilden? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...