💬
Logga in
Fuska.se

Serier

133 svar · startad

hehe det kan du göra :lol:

18 Aug 2005

När jag börjar skolan igen ska jag börja göra 5:an av Flykten till Vargberga.

Så länge får ni vänta

2 Sep 2005

Förlåt för dubbelinlägg.

Klar med femman!Det blev riktigt bra!

Det jag egentligen skulle säga är att jag kanske kommer publicera mina serier i en tidning s.k "Insidan"(tror jag att det hette).Det kanske kommer säljas över hela landet glömt bort.Men om det gör det så är mina små serier med där.Ah.Äntligen får jag göra ett av dom sakerna jag helst vill göra ;)

3 Sep 2005

FisharMario:

Måste bara kommentera dig:

Insidan är en kristen ungdomstidning. Nåt säger mig att det inte var den du syftade på ;)

4 Sep 2005
↗ till inlägget

jagg håller på med en serie hand gjord och det ska handla om en tjej som vill bli pirat det är som storin one pice fast med lite mer humor och en annan sak jag har döpt tjejn till min favorit ritare kurojaki hehe jag håller på med del 1 nu och den sden hetter kurojakis färd hella boken och jag har grym fantasi nu hehe :cool:

fasiken min hund ått upp mina tekningar

Och kanske en egen hemsida som kändisarna har hehe :D Jag tycker det iaf för du är grym på att måla

Har gjort många mer serier men om jag skannar dom så blir dom förstora för att visa så det kanske tar lång tid innan jag visar dom här. Har ingen aning hur man gör bilder mindre :unsure:

Senast ändrad:

lägg upp dom på www.imageshack.us

6 Sep 2005

Det hjälper inte :unsure:

↗ till inlägget

FisharMario:

Måste bara kommentera dig:

Insidan är en kristen ungdomstidning. Nåt säger mig att det inte var den du syftade på ;)

Min syster jobbar där.Och hennes lärare sa att dom ville ha serier.

Dock är jag ej säker att dom publicerar dom eftersom min syster är en av dom som godkänner.

10 Sep 2005

En serie, jag håller på med på datorn.

Cover

Sida 1

12 Sep 2005

KuroJaki! Dom där bilderna är ju helfräsiga! :D

En liten bild man gjort ;)

http://img398.imageshack.us/img398/893/ken7tx.png

Vi snackar serier här Alf_Poier,inte bilder.

4 Oct 2005

Men jag snackar >>serierutor<< :D

Jaså!Ok!

Själv så kanske jag kommer med i en skola där man tecknar animerad film,men det har inget med saken att göra :bah:

Eftersom det finns så många svar så orkar jag inte läsa igenom alla, så jag svarar på första inlägget...

Ja, jag ritar serier, fast inte proffisionellt så klart.

Jag planerar att göra en fet tidning och då menar jag riktigt stor. Tidningen heter just nu : the Mega Marvolous Mad Magazine of Fatman & other wierdos. Jag försöker få in både äventyr, humor, action och allt annat. Är inte så mycket för strippar, men jag har gjort ett per ensidiga skämthistorier. Har nu ca fem huvudpersonerr/serier och ett flertal andra.

Hoppas det kan bli nåt av allt det här...

5 Oct 2005

Ja,det kan man ju hoppas,själv har man ritat fler Maxweel och sånt,väldigt kul faktiskt :)

Synd att jag ej kan lägga upp mina serier :(

Men det ordnar sig till sist,hoppas jag.

FisharMario:

Kan inte heller lägga upp nåt... inte så lönt egentligen, eftersom jag mest håller mig till långa rackare. En enda sida säger ingenting där. Det skulle isåfall vara nån sida med ett par strippar... men det får väl bli nån gång i framtiden.

Jewes007:

5 huvudpersoner? Hoppsan! Har en hel del själv, en del använder man, andra inte... i ett av mina "huvudteman", Egypten, har jag för det mesta 3 st, men det kommer till fler och fler bifigurer så jag har ingen aning om hur många jag är uppe i nu.

På tal om utbildning... fick veta i ett seriemagasin (inte med serier, utan information om serier) att de har en serieutbildning i Malmö. Man får lära sig olika stilar, reklam, arbeta med olika utrustning osv...

Känns lite dumt att komma på det nu, men man vet ju aldrig... ;)

15 Oct 2005

Nä,du tycker ju inte att det är lönt,men jag skulle gärna vilja göra det.

Också kommer vi till det jag egentligen skulle skriva,efter 2 år kommer min serie Shadow tillbaka,eller i allafall huvudpersonen.Innan handlade om en kille om hette Stll(vet inte vad jag fick det ifrån) och hans son Shadow,fast det var ingen kärlek i seriena såklart eftersom Shadow alltid lurade Stll hela tiden.

Jaja.Whatever.....Innan var han liten,nu är han stor....Ska berätta lite i början:

Shadow ska flytta och betalt ett hus för Stlls pengar,när Stll märker det så börjar han jaga Shadow.Han letar,och sen när han kollar ut genom fönstret ser han Shadow köra iväg med hans bil.Senare så kör Shadow,och sjunger:"Lalalalalalalalalaaaaa....".När han kollar i bakrutan får han se Stll på cykel cykla efter honom(...).Han hoppar på bilen och börjar slå på taket.Sen slår han huvudet i en bro och svimmar(han dog inte,jag har inte hjärta att göra det).

16 Oct 2005

så rolig :bah: . den måste jag bara läsa

↗ till inlägget

är det någon som tecknar serier? Vad heter er serie isåfall?

min egen lilla serie heter: Raggar Rainer

Jag tänker Börja med små serier sen kanske det blir större.

Då tänkte jag att den skulle heta Djävulen & Jag :evil:

Den finns på film och då tänkte jag göra en serie av den övertexten.

Hur går det med din serie Raggar Rainer?? B)

22 Oct 2005

Kommit längre på Shadow ;)

När han flyttar in så kommer det en asgammal gubbe(ung. 385 år gammal) och skriker att han är kommunist,en gång så klättra han upp på hans fönster och skrek det.

"KOMMUNISTERNA SKA DÖÖÖÖÖÖÖ DIN ***** SKIT!"

Annars har jag också gjort en Fight parodi.Streckgubbar som slåss med varandra(kanske sätt flashen).Nästan alla i min klass börjat rita sånna.Jag är den ledande(när det gäller humor alltså).Karaktärerna är asroliga

John= Hjälten

Richard= Medhjälpare

Bad Boys= Fiender

Antiof= Miniboss

Ray= Boss

Danjo= Oturskille(när de missar med t.e.x en sten så kommer han fram och får den i huvudet

???= Deathboss

Gladiator= Extremeboss

Doom= Ultimate boss

Pluttarna= Störiga gubbar(dödade Gladiator :rolleyes: )

Det mest roligaste av allt var nog när John och Doom slogs.De slogs och slogs sen så kastar Doom ett spjut i marken.Sen så är de jättetrötta sen så de har både händerna i marken och knäna i marken.Sen kommer Danjo och säger "Tjenare killar!Vad gör...",sen ramlar han på en sten som gör så att Danjo råkar knuffa till Doom som i sin tur ramlar med huvudet i spjutet och spättas.Danjo dödade Doom(!!!).

Och så har jag gjort några Halloween serier med Maxweel.Maxweel klonerna och Maxweel spökets förbannelse.Och en The Shining med FisharMario och Green.

"Ahh!!!FM!Don't kill me!!"

"Why?!"

"Oh man this is like The Shining.."

"This IS the Shinging!!!!!HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!"

Maxweel klonerna var också balla

"Vår ledare måste stoppa detta krig en gång för alla!!!"

"Var är vår ledare då?"

"Bra fråga...."

Inte det bästa skämtet,inte klar ännu.

Maxweelspökets förbannelse har jag inte heller börjat på.

Det är mycket jobb med serierna ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in