Hoppa till innehåll

Nej Till Dödsstraff!

Cyper

Rekommendera inlägg

Personer som har gjort hemska saker är sällan riktigt friska. Åtminstone så mår de ofta väldigt dåligt och har problem med sig själva. Jag själv tror faktiskt att det är dom som tycker att man ska få dödsstraff om man mördat någon, att det är just dom som inte har förståt allvaret i det hela. För förstår man hur hemskt det är med mord så kan man nästan omöjligt önska att någon ska dö. En person som har gort något sådant behöver vård. Inte ens fängelse för jag tror inte att mördare "lär sig en läxa" av att sitta i fängelse. Kanske vissa men många blir nog bara arga av att spärras in. Tar man där emot hand om dom och försöker få ordning på deras liv så kanske de bättrar sig. Jag vet att det verkar konstigt att ta hand och tycka synd om en mördare men i skälva verket är det det sahället behöver. Vad tycker ni?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 197
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det går inte att skräma psykiskt sjuka, vård behövs, men kostar dock pengar. Och dom pengarna kan förändra nån liv. Ärligt talat, dubbel moral, ''Den som dödar, skall dödas.?'' Det är exakt samma sak, förutom att man har ett ''hämd motiv'' på det, men effekterna av den döde blir samma. Den som dödas, han/hons nära får lida av han/hons död. Likadant är det för den kriminella, han/hons nära får ochså lida av detta. Dödsstraff är oacceptabelt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vård är så löjligt, livstids fängelse eller dödsstraff för mördare... å inte i ett sverige fängelse utan ett med galler och stenväggar och så...

om invadnrare mördar borde de skickas till fängelse i det land de kom ifrån

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...