💬
Logga in
Fuska.se

Nej Till Dödsstraff!

197 svar · startad

Inget gym? det är ju det ända man skulle göra på ett fängelse ju. vad gör de om de är biffiga?

Jag hörde nånstans att det vara nån i ett fängelse som blivit så vältränad så han försökte rymma. Och då skadade han flera vakter.

Det kan ju va lite farligt att låta fångarna träna för mycket eftersom de då kan rymma som Baranoi skrev men det finns ju inte så mycket att göra där

De kanske borde skaffa lite fler andra aktiviteter. Eller vad vet jag, de kanske har många saker för de att göra.

OK, men de borde ta bort gymmen och bygga basketkorgar eller liknande.

(Jag är inte säker på att det finns resurser men annars hade det varit bättre)

Och gör så att Fångarna inte tränar så mycket explosivitet och styrka utan istället kondition och seghet.

2 Jun 2005

Jag tycker absolut gymmen ska vara kvar. Jag gymmar 4 gånger i veckan, skulle jag åka in skulle jag inte klara mig utan...

↗ till inlägget

i sverige är livstidsfängelse typ 20 år men det är inte så lätt att få det <_<

du har fel... livstids fängels är 12 eller 11 år i svergie. Och om då borstar tänderna och håller käften (man sköter sig) så kommer man ut efter typ 7-8år! :ph34r:

↗ till inlägget

Det beror på hur hårt straffet och hur grovt brottet är.
3 Jun 2005
↗ till inlägget

Bara för att rätta dig Basse:

Fram till 1985 innebar en livstidsdom sällan mer än 10 år i fängelse. Idag betyder en livstidsdom cirka 20 år i fängelse.

Kontrollera här!

Senast ändrad:

se filmen Iceman, är till att rekommendera. fruktad biffboxare, som åker in i finkan. j*vlar vilket liv det blir.

skjut skallen av brottsslingarna istället, det är ju det jag säger. ingen blir smart på att försöka förfölja kriminella tjockisar som ändå bara hittar på skit när dom kommer ut igen.

4 Jun 2005

Jag håller delvis med dig Mellanmjölk för jag kan inte bestämma mig om jag är för eller emot dödstraff. Men jag är nog mest för, nej mot, nej för, nej mot eller jag vet inte.

10 Jun 2005

Dödsstraff tycker jag ska utfördas när det verkligen behövs.

Typ som med Bin Ladin. När han blir fångad tycker jag att han ska få dödssttraff.

13 Jun 2005

Jag tycker att man borde ha dödstraff för mördare. men bara för dem.

22 Jun 2005
↗ till inlägget

Jag tycker att man borde ha dödstraff för mördare. men bara för dem.

Varför ska man ta livet av en svårt psykiskt påfrestad person istället för att hjälpa honom??

detta kan nog låta både lite egoistiskt och korkat... varför slösa pengar på att hjälpa nån som är bortom all räddning, bättre att lägga pengar på annat ;)

23 Jun 2005
↗ till inlägget

detta kan nog låta både lite egoistiskt och korkat... varför slösa pengar på att hjälpa nån som är bortom all räddning, bättre att lägga pengar på annat ;)

Oftast så är personerna inte bortom all räddning.

Och en sak till:

Du böjar låta som Xade...

↗ till inlägget

det jag sagt hela tiden (-.-). skjut skalle utav en mördare, då det är säkert att han inte kan botas psykiskt. det är bara onödigt att påfresta honom ännu mer och inte få ut något av det. när han sedan kommer ut från sin botningstid kommer han bara mejja ner ännu fler människor. så onödigt.

men självklart ska man bota de som kan botas.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Dem borde gjort nåt innan han/hon blev över 18 istället för att låta den bara va psykisc. PS alla som dödar är inte sjuka kan ni inte fatta det. Nåra gör det för pengar,Hämnas, ibland utan anledning.

Dödstraff till den som dödat nån

25 Jun 2005

Det är upp till Gud att avgöra när du skall dö..

26 Jun 2005
↗ till inlägget

nej men dom som är det menar jag ju....

aargh, då måste jag skärpa mej *skärper sig jätte mycket*

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in