💬
Logga in
Fuska.se

Nej Till Dödsstraff!

197 svar · startad

Jag tycker att det ska räcka med fängelse...

kanske har skrivit innan. Men min farmor har gått bort för inte så länge sedan, och då kännde jag hur ledsen jag va när någon nära hade gått bort

Nej till dödsstraff, det är oftast släkten/vänner som lider mer än vad han som blir dödad gör, och det är inte roligt att veta att någon av sina nära och kära (stavning) har gått bort. Folk borde inte få lide i onödan.

Senast ändrad:

17 Jul 2005

chaos,jag håller med dig,men ärligt talat..du är psyk! :huh:

↗ till inlägget

--------LÄS NOGA OCH TÄNK---------

VARFÖR INTE DÖDSSTRAFF , VI MÅSTE RENSA BORT ALLA BROTSLINGAR OM DET SKA BLI FRED,

OCH INGEN VETTIG MÄNNISKA BEGÅR BROTT OM MAN FÅR DÖDSSTRAFF,

OCH JAG TROR INTE ATT "ICKE VETTIGA" MÄNNISKOR KOMMER ATT BÄTTRA SIG.

DÄR FICK NI NÅGOT ATT TÄNKA PÅ!

DÖD FÖR FRED.

du får det att låta överbrutalt, men som sagt är jag också för dödsstraff

20 Jul 2005
↗ till inlägget

VARFÖR INTE DÖDSSTRAFF , VI MÅSTE RENSA BORT ALLA BROTSLINGAR OM DET SKA BLI FRED,

DÖD FÖR FRED.

Att döda föder bara lidande och hat, och så har man plötsligt fler mördare.

de som dödar en människa förtjänar döden själv. och de som dödar mördarna mördar, men på ett lagligt sätt så det blir inte samma sätt

23 Jul 2005
↗ till inlägget

de som dödar en människa förtjänar döden själv. och de som dödar mördarna mördar, men på ett lagligt sätt så det blir inte samma sätt

Ingen förtjänar att dö.

Och det är bättre att utbilda människor så att staten ska kunna få mer pengar.

29 Jul 2005

Pengar? Det skulle nog kosta mer att ge alla som har fått dödsstraff mat och boende. Även om de sitter i fängelse äter de. Och vård är inte heller gratis.

Presis som capone sa den som dödar en person förtjänar och dö själv. Och han/hon får stå för det !

5 Aug 2005
↗ till inlägget

DÖD FÖR FRED.

Om mördare vet att man dör om man mördar så tror jag knappasst att de föds fler mördare. Själv är jag varken för eller mot dödsstraff.

tycker man ska döda dom som dödar andra......

11 Aug 2005

hrm... alla människor har rätt att leva, mördare tar den rätten från folk, då avsäger han sej samtidigt sin rätt, varför skall nån som tar andra människors rätt få behålla sin ?

13 Aug 2005

bra sagt... håller helt med!

men det lär aldrig hända i sverige

Kan ju händ om 30 år!!! :blink:

jag är imot Dödstraff.

Före min pappa gick bort var jag för dödstraff och jag fick känna hur det kändes när någon nära gick bort.

Tänk på mördarnas familj/vänner varför ska dem också få lida okej att dem har dödat någon och borde få dö också men fixa nått sätt så att staten å alla har råd att inte ha dödstraff utan fixa vård åt dem istället.

Ni som tycker att dödstraff är bra skulle nog ändra sig om ni skulle förlora en förälder eller ett syskon.

14 Aug 2005

att ge dem vård?! varför det... de blir inte straffade av det... varför ska man få leva om man inte lät någon annan göra det?

Jag tycker att personen som begått brottet borde få välja själv om han/hon ska få dödstraff eller livstids fängelse.

Det beror iof på hur illa brottet är, snattar man godis i en affär ska man ju inte behöva avrättas, haha xD

Om man däremot dödar en person borde man kunna avrättas, men om man upptäcker att personen är psykisk skadad så tycker jag att personen i fråga borde få hjälp..

Någon person skrev tidigare att man skulle avskräcka kriminella med dödsstraff.

Varför har då USA en av världens mest kriminella länder?

Dödsstraff är fel. Se istället över hur man skall få bort brottslingar från kriminaliteten.

17 Aug 2005

nej. dödsstraff är en bra lösning. men inte vård!

18 Aug 2005
↗ till inlägget

nej. dödsstraff är en bra lösning. men inte vård!

Men det blir ju inte mindre brottslighet med dödsstraff. Sverige har ett riktigt fåtal grova brott per år. Jämför med USA och hur många de tvingas avrätta där. Inte blir det mindre brottslighet i Sverige om vi skulle införa dödsstraff.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in