💬
Logga in
Fuska.se

Vad Blir Jordens Undergång?

349 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

hahahahaha, om du inte visste det så är solen en stjärna ! hahaha, dessutom kan man inte tro inom detta, det är så det blir... hahaha

Men va f*n hur trög får man bli?

Läs det jag har skrivit noga,jag vet väl f*n att solen är ett stjärna,men då betyder det inte att dem har samma egenskaper!

*SUCK* *SUCK*

Nivå 0 · Nykomling

jo. Eftersom alla stjärnor som forskare har tittat på gjorde så, så skulle solen vara ett enormt undantag. dessutom växer den med någon centimeter per år. Detta kan man enkelt ta reda på genom att heltenkelt räkna omkretsen på solen

Nivå 0 · Nykomling

jag vet inte om jag kan debattera med xade,längre pga några orsaker jag fick höra idag...tackar för mig än så länge,men jag vet inte när jag kan debattera igen kanske idag kanske imorgon...vi får se..

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

på typ sidan tretton skrev jag en liten uppsats i vad man nu ska kalla det, fysik och kemi eller nåt....en komet har inte en chans mot vår atmosfär...

19 Nov 2005
Nivå 0 · Nykomling

en meteor skulle väll klara sig

21 Nov 2005
Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator
↗ till inlägget

på typ sidan tretton skrev jag en liten uppsats i vad man nu ska kalla det, fysik och kemi eller nåt....en komet har inte en chans mot vår atmosfär...

Tror inte dinosaurierna håller med dig.

Klart det kan komma igenom...

Nivå 0 · Nykomling

en komet består av is och grus. En meteor är en stor sten. Det är en av teorierna på det som dödade dino. Kometer kan vi vara helt lungna för. Efter som de i princip smälter

Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator

det VAR en komet/meteor som dödade dinosaurierna. och det kommer döda oss också

22 Nov 2005
Nivå 0 · Nykomling

Kometer=Isklumpar som har en oval bana och passerar både den inre och den yttre delen av solsystemet.

Asteroider=Stenklumpar i rymden som vanligtvis är rester av gamla planeter.

Meteorer=Asteroider som kommit in i jordens atmosfär. De flesta av dessa hinner brinna upp innan de når marken såvida de inte är väldigt stora.

Meteoriter=Meteorer som kraschat på jorden.

En komet som till större delen består av is är inget att oroa sig för. Och en meteor måste vara väldigt stor för att nå jordens yta, och det var de på dinosauriernas tid. Nuförtiden kommer bara små meteorer in i atmosfären och brinner upp. Det är de som kallas stjärnfall.

Jag tror att risken för meteorer kan uteslutas.

Nivå 0 · Nykomling

Eftersom en meteor troligtvis dödade Dino. Så en väll döda oss också ? Men en Komet är helt uteslutet

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in