ouagadougo Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2005 Det finns tyvärr en hel del dåliga spel till SEGA. Och varför? Jo när SEGA kom tänkte man att man skulle göra lite mer verklighetstrogna spel och man hade också uppfunnit ett nytt sorts ljud-chip. Dessa försök var ju inte särskilt lyckade... Här är nåra av dom spel jag tycker är sämst till SEGA: Michael Jacksons Moonawalker Hur stort är Michael Jacksons ego egentligen? Göra ett spel om sig själv? Spelet går ut på att man ska stoppa den onda skurken och rädda små flickor (!)(LOL). Man måste spöa massor med skurkar genom att kasta typ glitter på dom. I bakgrunden hör man ett litet urval av hans mest kända låtar i SEGA-ljud. Låter frunktansvärt, ser fruktansvärt ut och allmänt Usch! Another World Man är en kille som genom en olycka kommer till en annan värld. Där blir han tillfångatagen. Mer av storyn förstår jag inte. Efter att ha försökt ett par dar med att klara första banan gav jag upp. Spelet är grymt svårt!. Och då menar jag riktigt grymt svårt! Har hittills bara klarat förbanan till första banan. Sen fattar jag inte vad man ska göra. Man dör liksom direkt om man går poå en liten ful slemhög som krälar omkring på golvet. Inget riktigt dåligt gjort spel för att vara SEGA, men grymt alldeles för svårt och nästan omöjligt att klara. Dark Castle Nån som har spelat Marios första äventyr? Det här när man ska undvika stenarna som DK kastar och rädda prinsessan. Här är samma typ av spel, fast lite mer avancerat. Exkremt fult, jobbig musik och en mucket irriterande gubbe som man är. Dör om han ramlar från lite för hög höjd som inte ens är hög. Asjobbigt. Sen kastar han stenar som går i en exakt rak bana i den riktning han kastar. Fult! Altered Beast Man är någonting som blir uppväckt ur graven. Det kommer Zombies och tvåhövdade hundar överallt. Dödar man en särskild sorts hund får man power up och blir mer musklig. Tar man tre såna blir man ett monster som tex en varulv/varg, drake eller björn. Fult som f*n, jag och min kompis satt mest och skrattade åt spelet när vi dammade av det häromdan. Visserligen är det ganska kul, men att komma förbi andra bossen är nästan omöjligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2005 Har bara spelat Sonic, och det var bäst... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2005 Jag tycker inte att något Sega spel är bra. Men allra sämst verkar Michael Jackson spelet Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reyals Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2005 spela sonic på sega..vänta en stund..5 sekunder senare skriker tv:n på högsta volym: SEGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! man blir ju skiträdd ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 23 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2005 Det finns tyvärr en hel del dåliga spel till SEGA. Och varför? Jo när SEGA kom tänkte man att man skulle göra lite mer verklighetstrogna spel och man hade också uppfunnit ett nytt sorts ljud-chip. Dessa försök var ju inte särskilt lyckade... Här är nåra av dom spel jag tycker är sämst till SEGA: Michael Jacksons Moonawalker Hur stort är Michael Jacksons ego egentligen? Göra ett spel om sig själv? Spelet går ut på att man ska stoppa den onda skurken och rädda små flickor (!)(LOL). Man måste spöa massor med skurkar genom att kasta typ glitter på dom. I bakgrunden hör man ett litet urval av hans mest kända låtar i SEGA-ljud. Låter frunktansvärt, ser fruktansvärt ut och allmänt Usch! Another World Man är en kille som genom en olycka kommer till en annan värld. Där blir han tillfångatagen. Mer av storyn förstår jag inte. Efter att ha försökt ett par dar med att klara första banan gav jag upp. Spelet är grymt svårt!. Och då menar jag riktigt grymt svårt! Har hittills bara klarat förbanan till första banan. Sen fattar jag inte vad man ska göra. Man dör liksom direkt om man går poå en liten ful slemhög som krälar omkring på golvet. Inget riktigt dåligt gjort spel för att vara SEGA, men grymt alldeles för svårt och nästan omöjligt att klara. Dark Castle Nån som har spelat Marios första äventyr? Det här när man ska undvika stenarna som DK kastar och rädda prinsessan. Här är samma typ av spel, fast lite mer avancerat. Exkremt fult, jobbig musik och en mucket irriterande gubbe som man är. Dör om han ramlar från lite för hög höjd som inte ens är hög. Asjobbigt. Sen kastar han stenar som går i en exakt rak bana i den riktning han kastar. Fult! Altered Beast Man är någonting som blir uppväckt ur graven. Det kommer Zombies och tvåhövdade hundar överallt. Dödar man en särskild sorts hund får man power up och blir mer musklig. Tar man tre såna blir man ett monster som tex en varulv/varg, drake eller björn. Fult som f*n, jag och min kompis satt mest och skrattade åt spelet när vi dammade av det häromdan. Visserligen är det ganska kul, men att komma förbi andra bossen är nästan omöjligt. Michael jacksons moonwalker och another world sägs vara bra. Dock kan jag hålla med om att another world är otroligt svårt... orkar inte spela det länge... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
frezy_man Skrivet 26 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2005 När jag var mindre så tyckte jag Ecco spelen var såååå tråkiga. Har visserligen inte spelat dom på 10 år men ändå :P Inte spelat något av de spelen ooga nämner, vad jag kan komma ihåg i alla fall Har Terminator 2 till Mega driven hemma...testat några gånger men tycker verkligen inte det är kul i alla fall! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 11 Juni 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2005 Har 2 Ecco-spel. Dom är ju visserligen skitsvåra (särskilt Ecco the Dolphin), men ganska kul. Ett klassisk kommentar från när man spelar ecco: "Nu har jag kommit långt, undrar vad som finns i den här tunneln. Wooosh! Tillbaka i början igen. Gaaaaaah!" Men det finns faktiskt spel som är ännu värre och då tänker jag förstås på Another World. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lakris Skrivet 20 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2005 Jag håller med om att Another world är, svårt, Men Mikey mouse, alex kidd, sonic, sonic2 (hittade det på tippen tillsamans med ett till mega drive lol) är roliga, Sen har jag massor av spel som jag tycker, är kul, Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 8 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2005 Michael Jackson moonwalker är väl ändå lite kult spel? :P Tycker det e lite små kul ibland ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 9 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2005 Musse pigg spelen är lite tråkiga... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 11 Juli 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2005 Det finns en nästan bara en sak att säga om SEGA-spelen: dom enda riktigt bra är sonic-spelen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knölföda Skrivet 31 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2005 Duke nuken är kul men inte till sega SEGA är inte till för att var 3D och det är duke nuken Men sonic hedgod 2 är as kul Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg