Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts

Rekommendera inlägg

Var hittar man "Mystery Goo" någonstans?

Är det någon fiende som tappar det, isåfall vilken fiende?

:huh:

Mystery goo hittar du genom att hitta de figurerna som ibland dyker upp på vissa plattser. Några av dessa plattser är i Tarzans värld, när du går ut från tältet, Alices värld, i Lotus forest, på däcket på kapten kroks skepp och i halloweentown vid den krökande kullen (finns fler, men dessa plattser är vad jag kom på för stunden). Dessa dyker som sagt dock bara upp sällan, och dem flesta ska du inte döda, men det beror på vilken typ det är. En, som är den vanligaste har ett vitt linne och röd hatt. Dessa vill leka charader med dig. De gör olika saker, och för varje sak de gör ska du ge de en viss magi. Ser du en eldslåga ovanför deras huvuden tar du t.ex. thunder. Gissar du rätt tre gånger sticker han och lämnar ifrån sig olika saker. För det mesta tappar han då även Mystery goo.

En annan typ ser likadan ut men har ett blått linne och en gul hatt. Ta lock on och slå på den när den hoppar och försök få den att hålla sig i luften så länge som möjligt. Detta är dock svårast av alla sätt enligt mig.

Den sista typen har ett svart linne och en lila hatt. De har en väldigt dödlig giftattack som de sprutar ut då och då och de kan även skydda sig genom att tillfälligt förvandla sig till sten. När de dör lämnar de även ifrån sig Mystery goo för det mesta.

Kolla i din journal vilka heartless som stämmer in på mina beskrivningar så kommer du att se vilken jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 5 månader senare...
  • Skapa ny...