💬
Logga in
Fuska.se

Ny Lag Mot Fildelning 1:a Juli

111 svar · startad

↗ till inlägget

att man inte får ladda ner musik är skit men på sätt o vis är det bra för det finns ganska fattiga musiker som inte tjänar nåt om alla laddar ner deras låtar men typer som 50 cent och mikael jackson eller elvis presley som inte ens lever längre tycker jag man ska få ladda ner musik av.

Varför det, Är det rätt att 50cent ska förlora mer än j*vla slipknot metallica och alla dem dära grupperna.
Nivå 1 · Novis

Lag är fel vad händer om man ladar ner lite låtar Ska världen gå under LoL

7 Sep 2005
↗ till inlägget

Lag är fel vad händer om man ladar ner lite låtar Ska världen gå under LoL

Men grejen är inte vad ni gör.

det är att skivbolagen förlorar på den.

9 Sep 2005
Nivå 4 · Lärling

Fyochskamåtlagen !

11 Sep 2005

Ja!

Fy och skam.

Den brde vara bättree utformad.

Men sossarna behöver väl göra något drastiskt för att inte tappa väljare. ;)

29 Sep 2005
Nivå 8 · Veteranfuskare

Musik ska man inte ladda ner , det pajar ju hela länslan.

Men spel däremot borde man få ladda ner eftersom att de stora företagen redan har så grymmt mycket pengar , särskilt gamla som ändå inte går att köpa i affären

Nivå 9 · Veteranfuskare

LAGEN ÄR BÄST!!!

Ungefär 10% av alla internet andvändare fildelar...

Internet kommer att gå mycket snabbare och skatterna kommer att gå ner och alla kommer att bli rikare och allt kommer bli billigare.

(detta sker endast om lagen går igenom)

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

LAGEN ÄR BÄST!!!

Internet kommer att gå mycket snabbare och skatterna kommer att gå ner  och alla kommer att bli rikare och allt kommer bli billigare.

Är det bara 10%!? :S

Jag har alltid trott att det är fler.

Jag gissar att du inte kan särskilt mycket om datorer och internet. Om folk slutar att fildela kommer du inte märka någon skillnad. Förutom att det kanske går lite fortare att surfa på fildelningssidor :P

Du kanske inte vet det (konstigt nog) men lagen har redan trätt i kraft. Nu kanske du tänker: "VA!? Jag har inte märkt någon skillnad från innan!". Det är helt rätt. Du märker inget eftersom inget har ändrats. Men även om fildelandet minskat hade du nog inte märkt något.

Jag har inget emot att betala för musik, film och spel. Men som priserna är idag är det svårt att ha råd att köpa allt man vill ha. Det är inte någon som förlorar på fildelning. Tvärtom tjänar alla på det.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

LAGEN ÄR BÄST!!!

Internet kommer att gå mycket snabbare och skatterna kommer att gå ner  och alla kommer att bli rikare och allt kommer bli billigare.

Jo, företagen som kunde sålt musiken istället för att den blev nerladdad.
Nivå 6 · Fuskare

Det tvivlar jag på. Många laddar ner för att de inte har råd att köpa. Så om folk skulle sluta ladda ner betyder det inte att det kommer säljas mer.

Många hittar även mycket bra ny musik på nätet. De hittar artister som de annars aldrig vetat om. De kanske tillslut bestämmer dig för att köpa ett album av artisten.

Så, NEJ, ingen tjänar något på att fildelningen slutar.

30 Sep 2005
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

LAGEN ÄR BÄST!!!

ok först och främst den lagen är inte alls bäst...den är inte bra överhuvetaget.

Det måste vara mer än 10% som laddar ner.

som legendary_lukas skrev så kommer det bara gå snabbare på fildelnings sidorna.

priserna kommer inte gå ner och troligen kommer priserna på film och musik gå upp.

skatten kommer aldrig sänkas när sossarna är vid makten och den kommer troligen också höjas.

och med det kommer ingen bli rikare(tvärtom)förutom skivbolagen och antagligen regeringen.

men du har iallafall rätt i att detta sker om lagen går igenom(tror jag).

12 Oct 2005
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

LAGEN ÄR BÄST!!!

varför betala för något när man kan få det gratis?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in