💬
Logga in
Fuska.se

Ny Lag Mot Fildelning 1:a Juli

111 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare

fast jag tror inte fildelningsprogram är olagliga - bara att tanka.

men nu har jag börjat tänka såhär;

nu är det ju lika olagligt att tanka "schnappi das kleine krokodil" som "windows server 2003". förr kunde man ju tanka musik utan att vara olaglig så därför tankade jag helst inte program förut. men nu är det ju olagligt att tanka musik oxå så varför inte tanka både och?

det sämsta är ändå straffskatten på dvd/cd skivor. tror de verkligen att folk bränner cd skivor och lyssnar på i sina cdspelare? det gör iaf inte jag. vad tror de en mp3 spelare är?

8 Jun 2005
Nivå 6 · Fuskare

Fildelningsprogram blir olagliga de också. Eller kommer bli. Bittorrenttrackers kommer också bli olagliga. Allt som hjälper dig att fildela kommer bli olagligt. Allt som kan gå runt kopieringsskydd ska bli olagligt.

Nu har jag bara några frågor att ställa...

* Det går att bränna med windowsmediaplayer. Blir den olaglig att ha?

* Om man inte får tanka någonting som är skyddat av copyright. Hur är det då med bilder man får hem när man surfar på sidor? Kan man bli anmäld? :S

Nivå 7 · Fuskare

Du har helt rätt epaaj med dina 2 punkter.

Men en annan sak, är detta en debatt? Alla håller med varandra och kommer på nya bra saker med nedladdning. Ingen debbaterar ju emot. Sällan en debatt. :blink:

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Fildelningsprogram blir olagliga de också. Eller kommer bli. Bittorrenttrackers kommer också bli olagliga. Allt som hjälper dig att fildela kommer bli olagligt. Allt som kan gå runt kopieringsskydd ska bli olagligt.

Nu har jag bara några frågor att ställa...

* Det går att bränna med windowsmediaplayer. Blir den olaglig att ha?

* Om man inte får tanka någonting som är skyddat av copyright. Hur är det då med bilder man får hem när man surfar på sidor? Kan man bli anmäld? :S

kommer bli ja. altså inte är?

för på nyheterna sa de att "fildelningsprogram blir altså inte olagliga"

fast de kommer säkert att bli...

capone: det är väl en debatt, fast det finns kanske ingen som tycker annorlunda här. en debatt kan oxå vara att man diskuterar om varför lagen finns till osv.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Ja allt som har med fildelning att göra kommer bli olagligt. Om det fortsätter kommer tillslut datorer bli olagliga.

Vi försöker ju alla påverka varandra. Alla som skrivit här än så länge verkar vilja stärka fildelning eller i alla fall har de inget emot det.

Nivå 9 · Veteranfuskare

hoppas bara inte de förbjuder bredband! fast det är ju knappast troligt men ändå.

9 Jun 2005
Nivå 7 · Fuskare

Nej, så långt lär de inte gå... fast det dem gjort hittils är mycket nog.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

hoppas bara inte de förbjuder bredband! fast det är ju knappast troligt men ändå.

Bredband komer dom inte att förbjuda eftersom då kan ju inte företagen använda bredband.

17 Jun 2005

Jag är för lagen !!!OM!!!! De sänker priset på en platta till kanske 89-99Skr! 169:- är för dyrt!

Hört att man får bara ladda ner 1 GB max om dagen men tror det är skit snack.

Nivå 7 · Fuskare

tror inget händer om man laddar ner mer, kanske ska testa :P

18 Jun 2005

asså nu börjar det gå till överdrivt alla filmer kostade förut cirka 149 kr nu kostar dem 219 o.s.v

↗ till inlägget

Jag är för lagen !!!OM!!!! De sänker priset på en platta till kanske 89-99Skr! 169:- är för dyrt!

Men z0mg. Om du laddar ner är det gratis, är det inte nog så bra?
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

asså nu börjar det gå till överdrivt alla filmer kostade förut cirka 149 kr nu kostar dem 219 o.s.v

om de vet att folk laddar ner är väl det mest dumma de kan göra att höja priserna, det gör ju bara att man mycket hellre vill ladda ner

Nivå 10 · Veteranfuskare

Lagen är helt fel.... Inte för att jag laddar ner musik m.m....Borde inte göra så mycket...

↗ till inlägget

tror inget händer om man laddar ner mer, kanske ska testa :P

det kanske blir strängare förändringar.
Nivå 5 · Fuskare

Hur har dom tänkt att man ska använda mp3 spelare egentligen? Försöka trycka i en skiva i den? Dom får ju allt tänka till lite...

Nivå 3 · Lärling

Man kan köpa en skiva och sedan lägga in den på datorn och sedan lägga in den på sin mp3 ;)

↗ till inlägget

Glömde och säga samma åsikt .

Mp3 är meningen med att man ska köpa en skiva sen lägga den på datorn sen på mp3 därför man har tillgång till den.

Dem vill att man ska lägga in låtar som man har tillgång till inte nerladdade.

Mp3 är för att det inte ska bli repa och sånt.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

En del verkar ha förstått fel. Att fildela har varit olagligt sen länge sen. För man får inte dela ut något som någon annan har gjort.

Men däremot kommer det att bli olagligt att ladda hem saker utan att få skaparens tillstånd att få ladda hem den.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in