💬
Logga in
Fuska.se

Ny Lag Mot Fildelning 1:a Juli

111 svar · startad

Nu så börjar alla dvd filmer kosta 249 kr. Tänk en cd med en ynka j*vla fil !!!.

50 kr per film/dvd max 100 kr. Och spelen max 300 kr.

Det är f*n slöseri. Tänk om nån inte har råd och köpa det filmen han vill ha. Då får han väl ladda hem det. Det är ända utvägen.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Nu så börjar alla dvd filmer kosta 249 kr. Tänk en cd med en ynka j*vla fil !!!.

Det är f*n slöseri. Tänk om nån inte har råd och köpa det filmen han vill ha. Då får han väl ladda hem det. Det är ända utvägen.

Ja, exakt så jag menar. Vissa kanske känner sig bra med att vara lite småkriminella, men inte jag. Ingen har följt alla lagar till 100% i sitt liv, men jag vill göra det yttersta jag kan för att göra det rätta. Men man vill inte heller slösa bort 500 spänn för en mysig DVD kväll med 2 filmer och en skål popcorn.

Senast ändrad:

11 Jul 2005

Om man måste se en film som kostar 250 kr så kan man alltid spara.

↗ till inlägget

Ja eller hur. Så bättre att ladda ner och bränna den i sin DVD skiva.

Varför har dem annars gjort DVD brännare och skivor.

Jag har också funderat på samma sak. Man borde ta fram en lag som förbjuder innehavandet av en brännare.

12 Jul 2005
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har också funderat på samma sak. Man borde ta fram en lag som förbjuder innehavandet av en brännare.

Ja det vore ju ett bra sätt att stoppa en del av piratkopierandet. Men som lagen ser ut nu så är det lagligt att bränna allt. Men man får inte ge bort det till någon.
13 Jul 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

Som jag fattat det så får man använda saker man äger själv (t. ex. filmer i datorn) i personligt bruk. Men att däremot ladda ner det är olagligt, inte att bränna ner det. Själv är jag mot lagen. Det är inte vårat fel. De lägger upp en lag om det och säljer sedan filmer för 350:-.

Spel då, 599:- när man kan ladda ner det (Syftar på NFSU2).

14 Jul 2005
Nivå 7 · Fuskare

kan du nämna någon här som är för lagen? klart det är bättre om det blir billigare

15 Jul 2005

Jag är för lagen.

Nivå 7 · Fuskare

jaså, varför är du det, ge några bra argument :P

Nivå 9 · Veteranfuskare

altså jag vet inte vad jag tycker riktigt... helst skulle lagen lyda såhär; "ingen får ladda ner nåt utom nico på forum.fuska.se".

om pengarna skulle gå till den som skrivit musiken och till artisten skulle det inte vara tillåtet... annars skulle de ju inte göra några låtar, nu går ju 90% till skivbolaget så det är ju i princip bara de som förlorar på det...

11 Aug 2005
Nivå 7 · Fuskare

Jag tycker att lagen e idiotisk.

De gör det olagligt att ladda ner saker å sen höjer de priset på sakerna i affären det e ju så idiotiskt.

Alla pengar går ju bara till staten ibland tycker jag att regeringen e helt idiotisk.

14 Aug 2005
Nivå 1 · Novis

Piratbyrån är ju korrumperade som tusan. Lagen kanske dock håller "Extrem-laglydiga" borta från nedladdningens beroende-h*lvete.

Nivå 7 · Fuskare

Att ladda ner musik är stöld

men att köpa svindyra skivor är rena rånet

15 Aug 2005

det borde åtminståne va lagligt att tanka sin mp3

16 Aug 2005

Capone läs det här

"

Om det är OK att piratkopiera, är det då också OK att stjäla andra saker?

Ja. Men tänk på den grundläggande skillnaden mellan fysiska föremål och information. Om jag stjäl din glass så har inte du kvar den. Om jag däremot kopierar ditt glassrecept kan vi båda göra hur mycket glass vi vill – att jag har en kopia hindrar inte dig. Hur kan man säga att någon har blivit bestulen, om ingen har blivit av med något?"

kopierade det från piratbyrån

30 Aug 2005
Nivå 3 · Lärling

att man inte får ladda ner musik är skit men på sätt o vis är det bra för det finns ganska fattiga musiker som inte tjänar nåt om alla laddar ner deras låtar men typer som 50 cent och mikael jackson eller elvis presley som inte ens lever längre tycker jag man ska få ladda ner musik av.

31 Aug 2005
Nivå 7 · Fuskare

lagen är idiotiskt utformad, de "lagliga" alternativen (inprodicon, itunes mfl) är för dyra och som en sista idiotisk handling så höjs priserna på media... jag är egentligen för den nya copyright lagen, men när det genomförs på ett så klantigt vis kan regeringen inte annat än skylla sig själv.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag tycker att det är jätte dåligt att man inte får ladda hem musik :angry:

för då börjar man (Göra egen musik)Låter sk*t

1 Sep 2005
Nivå 7 · Fuskare

bara om man är dålig och/eller har dåliga grejor...en kompis till mig är trummis i ett band och deras låtar låter inte så dåliga.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in