💬
Logga in
Fuska.se

Ny Lag Mot Fildelning 1:a Juli

111 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare

Nej om man laddar ner musiken, varför då köpa? de får inte lika många kunder.

Den lagen kommer bli en flopp likadant som det där med cykelhjälms grajen och att man måste stanna vid ett övergångs ställe om det kommer någon fotgängare

dom tänker inte med hjärnan när dom fixar lagar dom tänker bara på pengar :gitarr:

Nivå 9 · Veteranfuskare

men det skulle faktiskt inte förvåna mig om antipiratbyrån går runt och jagar en massa folk som tankar 10mb i veckan istället för de som tankar 10gb i veckan!

↗ till inlägget

Den lagen kommer bli en flopp likadant som det där med cykelhjälms grajen och att man måste stanna vid ett övergångs ställe om det kommer någon fotgängare

dom tänker inte med hjärnan när dom fixar lagar dom tänker bara på pengar :gitarr:

Men zebralagen funkar.

det testades av mig 1/6 2005.

3 Jun 2005
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

men det skulle faktiskt inte förvåna mig om antipiratbyrån går runt och jagar en massa folk som tankar 10mb i veckan istället för de som tankar 10gb i veckan!

Ja man vet alldrig vad dom for för sej.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ja det är ju bara de små och oförsiktiga fildelarna de kommer åt. De stora som står för största delen av kopieringen klarar sig bra efter som de vet hur de ska göra. Nya användare åker lättare fast än gamla erfarna ;)
4 Jun 2005

får man inte ens hålla på med napster?

Nivå 1 · Novis

vad är napster?

5 Jun 2005

Var det inte 1 Juli det blir olagligt? -,-

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jo, för fem dagar sen. det höll i en och en halv dag.

Jag håller fortfarade på. Vem bryr sig liksom.

Ändrade dom till 1 Juni? -,-

Nivå 6 · Fuskare

Rules are meant to be broken?

Det finns alltid en viss dragning till att göra nått olagligt hos vissa personer, så det kommer inte stoppas..Lätt inte.

Som sagt det varade i 1,5 dagar.

6 Jun 2005
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ändrade dom till 1 Juni? -,-

Nä det är fortfarande 1 juli. Jag förstår inte vad alla fått juni från :S

Någon frågade tidigare om napster skulle bli olagligt. Svar: Ja, det är ett fildelningsprogram. Allt sådant blir olagligt när nya lagen träder i kraft.

Men msn musik nerladdning sak väl inte förbjudas?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Hoppsan, rubriksfelet kan skyllas på mig, tänkte skriva juli, men skrev visst juni.

Förlåt mig forumiter! *lyfter på hatten och bugar samt ber om ursäkt*

Tycker den lagen är åt helsike, jag tänker inte lägga av. Om jag inte kan ladda ner låtar, så kommer jag inte kunna upptäcka nya artister osv. och det är skivbolagens fel att skivorna kostar så fördömt mycket! Nej, jag ska INTE sluta.

Nivå 7 · Fuskare

Inte jag heller. kommer alltid fortsätta

Nivå 5 · Fuskare

Utan att ladda hem skulle jag väll (nästan) aldrig hört talas som Rammstein, jag skulle inte hitta en del saker som jag måste betal skit hög frakt och tull inklusive 350 spänn ;) Nej det var en dålig idé av Thomas Bodström att komma med den idén <_<

Nivå 6 · Fuskare

Jag håller med er fullt ut. Tyvärr gör inte lagen det och när den träder i kraft gör vi alla bäst i att inte säga att vi fortsatt med nedladdningen :P

Officiellt är vi laglydiga.

Inofficiellt tankar vi fett!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in