Hoppa till innehåll

Emu


Nain
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Moberg

Vill man dela på allt då. :huh:

Nej jag tror att länderna i Europa är för olika för att alla ska ha samma valuta. Dessutom så är det väldigt trevligt med olika sorters pengar, och en riktigt härlig känsla när man åker utomlands. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla hade samma valuta, kanske pratade samma språk? usch...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vill man dela på allt då. :huh:

Nej jag tror att länderna i Europa är för olika för att alla ska ha samma valuta. Dessutom så är det väldigt trevligt med olika sorters pengar, och en riktigt härlig känsla när man åker utomlands. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla hade samma valuta, kanske pratade samma språk? usch...

 

Okej, blanda inte in språket i det här... :visslar: Jag hade inte pallat om alla hade talat svenska... Att alla skulle ha samma pengar skulle bara minska problemen när man skulle ha kommit in i ett annat land...dvs att man slipper växla i automater och sånt skit.... inte bara det då... Man får gärna ha samma valuta bara mnan inte höjer priser... :medieval:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill man dela på allt då. :huh:

Nej jag tror att länderna i Europa är för olika för att alla ska ha samma valuta. Dessutom så är det väldigt trevligt med olika sorters pengar, och en riktigt härlig känsla när man åker utomlands. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla hade samma valuta, kanske pratade samma språk? usch...

 

Dåligt? Tråkigt? Ett Europa med samma språk, samma valuta och samma lagar skulle vara det bästa någonsin. Vi måste satsa mer på EU!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Det strider mot de mänskliga rättigheterna och skulle vara en allvarlig kränkning mot ursprungsbefolkningarna i de olika europeiska länderna. Dessutom hotas demokratin i Europa ständigt av EU med dess direktiv och avstånd till folket. För belgerna är ju EU nära till hands, men hur är det med cyprioterna, irländarna, svenskarna och finländarna? Vi är ändå väldigt långt bort från Bryssel och insynen är urusel. Dessutom är parlamentarikerna mycket främmande för de flesta och intresset för EU är bristfälligt. Av oss svenskar, som annars är kändå för vårt aktiva valdeltagande, släpade sig bara drygt 30% till valurnorna i Europaparlamentsvalen. Hela parlamentet borde underkännas, för vi skulle inte i Sverige heller godkänna ett valresultat om valdeltagandet hamnade under 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Moberg

Vill man dela på allt då. :huh:

Nej jag tror att länderna i Europa är för olika för att alla ska ha samma valuta. Dessutom så är det väldigt trevligt med olika sorters pengar, och en riktigt härlig känsla när man åker utomlands. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla hade samma valuta, kanske pratade samma språk? usch...

 

Var skrev jag dåligt?

 

Va?!? Förespråkar du också samma sråk i EU? Oh herregud vad hemskt, som tur är skulle det nog aldrig fungera.

Jag gillar inte EU och således EMU eftersom det blir ett för stort område att bestämma över, plus att länderna är för olika för ett tätt samarbete. T.ex. tycker EU att vi i sverige har haft för låga elkostnader (därför de har ökat på sistone?), det de inte tänker på är att vi som elver i kallare klimat måste använda mera el.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det strider mot de mänskliga rättigheterna och skulle vara en allvarlig kränkning mot ursprungsbefolkningarna i de olika europeiska länderna. Dessutom hotas demokratin i Europa ständigt av EU med dess direktiv och avstånd till folket. För belgerna är ju EU nära till hands, men hur är det med cyprioterna, irländarna, svenskarna och finländarna? Vi är ändå väldigt långt bort från Bryssel och insynen är urusel. Dessutom är parlamentarikerna mycket främmande för de flesta och intresset för EU är bristfälligt. Av oss svenskar, som annars är kändå för vårt aktiva valdeltagande, släpade sig bara drygt 30% till valurnorna i Europaparlamentsvalen. Hela parlamentet borde underkännas, för vi skulle inte i Sverige heller godkänna ett valresultat om valdeltagandet hamnade under 50%.

 

Spelar det någon roll hur många som röstar, de som väl röstar vågar stå för något, ska inte de då få bestämma? Alla har chansen att rösta, röstar man inte kan man aldrig klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Men i alla demokratier underkäns ett valresultat om mindre än hälften röstat, men som bekant struntar ju EU i demokratin. Det att beslut, som direkt rör oss svenskar, tas av tyskar, irländare, slovener etc. i Bryssel kan ju inte direkt gagna Sverige. Alla parlamentariker driver frågor som rör deras eget hemland, vilket leder till att de tre stora bjässarna Frankrike, Tyskland och Storbritanniens röster kommer mycket bättre till hörs. Då låter de 19 svenskarnas åsikt bara som ett litet pip bredvid tre lejon som ryter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Moberg

De är gulliga och jättetrevliga att växla till när man ska till utlandet.

De är lite tjockare än våra pengar. Kanske jobbigt för blinda att lära om de olika räfflorna på euro-mynter gentemot vår mynt som vi har nu. Men vad vet jag, jag är ju inte blind.

Ja det positiva är väl att de är lite finare, fast jag gillar våra guldpengar. Kommer inte på några fler för- eller nackdelar med euro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...