Guggo Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 näpp. Inte en gnutta guld i 10orna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Varför har man inte någon värdemetall i mynten längre för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Därför att det inte behövs skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 och för att det är dyrt. Som jag skrev tidigare så skulle en 10a vara värd 913 kr om den var av guld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 (redigerat) Vi hade förr i tiden ett system i Sverige där materialet till myntet skulle vara lika mycket värt som valören; guldmyntfoten. Detta var inte särskilt praktiskt, eftersom guldpriset är instabilt och inflationen ställer till det. Redigerat 11 Oktober 2006 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lakris Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Ja det ska vi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 Egentligen så är inte sedlarna värda nåt heller det är bara vanligt papper. Kan vi inte börja med byteshandel igen. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 mjo, men det är faktiskt silver i sedlar, den lilla tråden består av silver, och sedlarna är inte vanligt papper, utan mer tyg (det är en ganska stor del bommul i det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 mjo, men det är faktiskt silver i sedlar, den lilla tråden består av silver, och sedlarna är inte vanligt papper, utan mer tyg (det är en ganska stor del bommul i det) Bomull uh Oh. Men det där silverbandet kom ju till vid årsskiftet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 vad jag vet har det alltid funnits där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 vad jag vet har det alltid funnits där. Nej det har den inte. Kolla HÄR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 men... silverbandet syns i princip inte, såvida man inte håller upp sedeln mot ljuset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.