Gäst Perisoreus Skrivet 4 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2006 (redigerat) De svenska mynten är anpassade för synskadade, men EU, denna organisation vars huvuduppgift är att underminera de mänskliga rättigheterna, har helt enkelt struntat i det och gjort 1-, 2- och 5-centarna nästan lika och samma sak med 10-, 20- och 50-centarna. T.o.m. jag, utan någon som helst synskada, har svårt att se i min plånbok skillnaden mellan dessa mynt. Jag kommer ändå i kontakt med euro väldigt ofta, eftersom jag bor vid gränsen. Redigerat 4 Oktober 2006 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2006 10-kronorna. :blink: Du tror väll inte på fullt allvar att en 10-krona är gjord av guld ? -.-' De består till största delen koppar (tror det var 89%), men de innehåller också lite aluminium, zink och tenn. Om en 10-krona skulle vara gjorda av guld så skulle en tia vara värd ca 913 kr (räknar med att en 10-krona väger ca 6,30 gram och guldpriset är ca 138,39 kr/gram( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 4 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2006 Nej, det tror jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 5 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2006 Inte längre iallafall. Om det är den färgen på 10orna du gillar så är det så att euro valutan har 3st mynt i liknande färg och 2st som delvis har samma färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 5 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2006 (redigerat) Var han verkligen allvar när han menade att tio-kronorna är av guld? :D :D Redigerat 5 Oktober 2006 av splintercell987 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2006 (redigerat) Nej, jag har aldrig menat att de var av guld, Splinter. Det verkar som det helt har gått förbi er att de kan kallas guldpengar? Redigerat 7 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Guldpengar är gjorda av guld precis som köttfärs är gjort på kött så lura mig inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 (redigerat) Och pepparkakor är gjorda av peppar? Hur som helst kan ni sluta vara så larviga och strunta i att hänga upp er på petitesser? Det är väl erat fel om inte ni förstår, för jag vet åtminstone en hel del folk som skulle förstå vad jag ville ha om jag bad om en guldpeng. Redigerat 7 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Pepparkakor innehåller visst peppar <_< Inte mycket iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 (redigerat) Nej pepparkakor innehåller inte peppar. <_< Möjligtvis att de innehöll kryddpeppar för länge sen, men aldrig nuförtiden. Redigerat 8 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Nej, jag har aldrig menat att de var av guld, Splinter. Det verkar som det helt har gått förbi er att de kan kallas guldpengar? Det måste det ha gjort, för det har jag aldrig hört. Hursom helst så finns det guldfärgade pengar i Euron också :) och nej, det är ingen peppar i pepparkakor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Är inte 10 kronorna doppade i Guld bad som medaljer..?? Har för mej att någon har sagt så. :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.