ouagadougo Skrivet 10 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2005 (redigerat) När jag var liten spelade jag ett spel som påminner väldigt mycket om Metroid, alltså till styrsättet och hur gubben ser ut. Ett av vapnen man kunde ha var blixtar. Sen minns jag att man kunde rulla genom att trycka på ner och select. Minns typ att det fanns ett ställe där man var tvungen att rulla för att komma förbi nåra taggar som man blev skadad asmycket av när man gick på dom. Vad heter spelet? Nån som vet? Tacksam för screenshots. Redigerat 10 Juni 2005 av ouagadougo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eav0829 Skrivet 6 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2005 Det är ju Metroid Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K.K. Slayer Skrivet 7 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2005 kommer du ihåg bakgrunden?? Det kan hjälpa?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
frezy_man Skrivet 8 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2005 Mega man? haha. Neee. Är du helt säker på at det var neråt å select. I sånna fall har jag säkert aldrig spelat spelet =P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 9 Juli 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2005 (redigerat) Det jag minns mer är att man sprang i typ en klippvärld. Man är för det mesta utomhus (om man nu kan kalla det så), sen kan man gå ner i grottor lite här och där. Detta är jag inte säker på, men jag tror att man få en grej som gjorde att man var odödlig. Det såg ut så att det blinkade i typ gult, blått och rött. Det här med att rulla. Det kan ha varit nåra andra knappar för att rulla, men jag är ganska säker på att det var ner och select. Att man kunde rulla är jag helt säker på. Finns det fler Metriod-spel till NES än det första? Alltså det här där man är i en grottvärld hela tiden. Om det gör det så kan det ha varit ett Metroid-spel. Men jag har ingen aning om vad spelet kan ha hetat, det är därför jag ber om hjälp. Redigerat 9 Juli 2005 av ouagadougo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
frezy_man Skrivet 10 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2005 nepp. Finns bara ett Metroid till 8 - bit . Nästa kom till Game boy och hette Metroid två, det tredje var Super Metroid och kom till Super nintendo. Sen har det ju även rullat på med fler metroid spel nu på 2000 talet förstås. Kan det inte vara Blaster master du tänker på då? haha. Fast är inte säker på om man kan bli en boll där i och för sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 11 Juli 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2005 Nej det var inte Blaster Master, det är jag helt säker på. Jag minns inte exakt hur blaster master såg ut, men jsag vet att det inte var det spelet. Om det kan var till nån hjälp så var det ett ganska ljust spel. Så kan man räkna bort alla spel med mörkare färger. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg