Hoppa till innehåll

Aik-vsk


PS2**

Rekommendera inlägg

Tjabba. Ska någon här på AIK-VSK på söndag jag ska ifall. Och jag tänkte på det som hände i Götet det kan ju varit Gaisare som stog på AIK klacken och runat över och slagits för dom ville ha vinnst i förhand.

 

Du måste f*n skoja med mig!

Det var fanimej INTE GAIS:are som rusade över.

De som gjorde det ville inte ens in på arenan, de ville slåss mot Wisemen. (IFK.s firma)

De var huliganer & slogs för AIK.

Det finns ju bevis för att de är AIK:are.

Firman Boys har t.ex. tagit på sig ansvaret, AIK visste vilka dessa var m.m.

 

Där hinner man inte stå mer än två minuter innan de får se samma Gais gäng som tidigare uppgivits ha attackerat vanliga AIK anhängare utanför Gamla Ullevi göra en rusning längst ner på sin långsidesläktare från den ena änden bort mot den andra långsidesänden och så nära AIK klacken man kan komma. Gais grabbarna som är 20-25 till antalet gestikulerar och gör upprepande provocerande gester mot AIK grabbarna. Inga poliser är närvarande och inga publikvärdar gör några intentioner att ingripa mot Gais:arna. Då händer något som saknar motstycke i svensk ligisthistoria de senaste 15 åren. Ett 30-tal AIK grabbar klättrar över staketet som omgärdar ståplatssektionen, de hoppar ner på innerplanen och genar över planen mot långsidesläktaren. Gais grabbarna har nu kanske börjat förstå vad som faktiskt är på väg att hända för man har redan börjat backa när AIK grabbarna kliver över den sista av alla spärrar och hoppar över staketet till Gais långsidesläktare med tusentals Gais fans placerade och går till våldsam attack mot Gais ligisterna längst ner på läktarsektionen. Slag och sparkar haglar mellan grupperna och AIK grabbarna driver Gais:arna från den bortre änden mot mitten av hela läktaren där Gais:arna nu inte kommer så mycket längre bakåt i och med att det tar stopp för allt folk som de har bakom sig i form av vanliga Gais supportrar.

 

Från Sveriges största(?) ligistsida.

Redigerat av # 21
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja ... Vet Firman är lite tokiga dom förstör för gnaget och dom som värkligen vill på underhållande fotboll.

 

Nu vet jag inte om jag vill hålla med om att AIK bjuder på underhållande fotboll. http://theclubis.mine.nu/phpbb2/images/smiles/icon_redface.gif ;)

Men självklart är det tråkigt när en sådan liten klick förstör för så många.

AIK snittar fortfarande över 10 000 åskådare/match & det skulle innebära enorma förluster om man döms till spel inför tomma läktare.

Redigerat av # 21
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja ... Vet Firman är lite tokiga dom förstör för gnaget och dom som värkligen vill på underhållande fotboll.

 

Jo jag vet det skulle det ju inte men alltså om du är född med svartgult hjärta så förstår du den sanna kärleken till AIK ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AIK är väll inte mitt favo lag men jag hatar alla dom som ger Gnaget dåligt rykte... är det äns roligt att springa över till motståndarnas läktare och börja slåss?

dom som vill titta på fotboll får alltså pina för dom häraa idiotiska folken som tycker det är roligt... hela stadens polis styrka ska inte behöva stå och vakta några idiotiska fulla folk som slåss... anmäl er för kick boxning istället era j*vla domhuven

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AIK är väll inte mitt favo lag men jag hatar alla dom som ger Gnaget dåligt rykte... är det äns roligt att springa över till motståndarnas läktare och börja slåss?

dom som vill titta på fotboll får alltså pina för dom häraa idiotiska folken som tycker det är roligt... hela stadens polis styrka ska inte behöva stå och vakta några idiotiska fulla folk som slåss... anmäl er för kick boxning istället era j*vla domhuven

 

Du ska inte sänka AIK´s sanna supportrar för DOM är för f*n inte där för att slåss dom är där för att följa sitt ÄLSKADE lag jag hatar mass media när dom kränker AIK kan dom inte visa lite hjärta och skriva lite bra saker istället spelar ingen ROLL om vi vinner med 5-0 dom kränker oss ändå igår 5-0 på Råsunda säg mig vad bra har dom skrivit om det är dom BAJARE så är dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag vet varför dom rusade över det var för innan matchen skulle starta så hade några ur GAIS´S huliganer hade bråkat med AIK supportrar då hade AIK supportrarrna snackat med Firman Boys så firman boys blev rasandra gick in på Arenean [ endel betalade aldrig ] sprang över slog ner dom drog tillbaka . ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...