Hoppa till innehåll

Bra Sätt Att Besegra Elite Four

Rekommendera inlägg

mina har så låg level... fattar inte varför, har gjort allt som man ska, tror jag...?

Om de har låg level så träna upp dom tills de blir starkare. Det finns många knep för att träna effektivt men det jag brukar använda är att träna på ställen där dina motståndare är 3-7 lvls under den du tränar. Sen brukar jag träna en Pokemon i taget ganska jämnt, försök att träna upp alla till 40 först, sen till 45 och sen till 50. ;)

När det gäller Elite Four kommer jag inte ihåg vilka tränare det var i G/S/C-spelen men använd 1 Pokemon till varje tränare (Respektive tränares svaghet, dvs på Gräs använder du Eld osv.)

Den sista Pokemonen har du till Rivalen! (Självklart kan du använda andra Pokemon mot de andra tränarna också, om de huvudsakliga Pokemonen svimmar!)

Försök också att ta med dig många Max Potions och Reviev när du möter Elite Four!

Som en sista sak, använd PP up på de attackerna du har 5 av, det kan bli väldigt användbart med en extra attack av den bästa attacken i Elite Four! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Gäst ymphinorx

mina har så låg level... fattar inte varför, har gjort allt som man ska, tror jag...?

Använd hällre hyperpotion än maxpotion.

De är billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...