Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

jag har fått ihop 104 shine sprites, jag har fått ihop alla 8 stjärnor

på varje "bana" och så har jag även fått ihop alla shine sprites när man ska få ihop 100 coins. . Jag vet inte hur jag ska få ihop 120 shine sprites när jag bara har 30 blue coins kvar.

På noki bay och bianco hills har jag nio stjärnor men åtta på de andra, varför det? Jag fattar inte vad jag har gjort för att få ihop den nionde stjärnan, någon som vet? <_< :huh:

• Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Okej... Kan berätta några.... Men det är svårt att förklara....i Delfino Plaza kan jag börja.....Klockorna, stora stjärnan.... dem måste ni ha tagit,,, Men vid den där kanonen som man åker till Pinna Park med....Kollar ni bort vid bergsväggen fiins det palmer.... Vid dem palmerna finns ett rör till en extra-bana.... Kanske ni visste-.... Man kan göra det där lådhoppargrejest 2 gånger...Den gula fågeln ute på ön.... Om du går mot fyren så ska det gå att spruta vid stranden så att det kommer upp ett märke av en Shine Sprite.... Och högst uppe på fyren finns det möjlighet för Rocket Nozzle,,,,

Gelato Beach: Det finns en växt på den banan som öppnar en trappa ner,,,, där ska det sprutas på väggen....Den är nära den växten som gör en väg upp till toppen...

Pianta Village.... Gå upp till toppen på det högsta trädet och spruta mot solen...

OBS: På varje bana finns det en Secret bana där man inte får använda Fludd,,,, Men nu får man det och ska samla 8 röda mynt på alla dem banorna...

Förresten, ute på den lilla ön på Delfino Plaza där det sitter en gubbe som inte kan simma finns det ett grönt rör... Där är en svår bana, för att öppna den måste du använda Yoshi och ta dig dit med båtarna...Och spruta juice på det där gula.,,,

Gäst The heroin
Skrivet

Okej... Kan berätta några.... Men det är svårt att förklara....i Delfino Plaza kan jag börja.....Klockorna, stora stjärnan.... dem måste ni ha tagit,,, Men vid den där kanonen som man åker till Pinna Park med....Kollar ni bort vid bergsväggen fiins det palmer.... Vid dem palmerna finns ett rör till en extra-bana.... Kanske ni visste-.... Man kan göra det där lådhoppargrejest 2 gånger...Den gula fågeln ute på ön.... Om du går mot fyren så ska det gå att spruta vid stranden så att det kommer upp ett märke av en Shine Sprite.... Och högst uppe på fyren finns det möjlighet för Rocket Nozzle,,,,

Gelato Beach: Det finns en växt på den banan som öppnar en trappa ner,,,,  där ska det sprutas på väggen....Den är nära den växten som gör en väg upp till toppen...

Pianta Village.... Gå upp till toppen på det högsta trädet och spruta mot solen...

OBS: På varje bana finns det en Secret bana där man inte får använda Fludd,,,, Men nu får man det och ska samla 8 röda mynt på alla dem banorna...

Förresten, ute på den lilla ön på Delfino Plaza där det sitter en gubbe som inte kan simma finns det ett grönt rör... Där är en svår bana, för att öppna den måste du använda Yoshi och ta dig dit med båtarna...Och spruta juice på det där gula.,,,

"lådhoppargrejest"??? Har hört vissa säga att man ska använda rocket nozzle i vattnet, men det kan man ju inte och inte kan man nå palmerna från land!

Har testat Turbo och lyckats hoppa upp på en palm, men se kan man inte vidare till de andra om man inte har svävaren eller rocket!

Hur? Gör? Man?

Gäst The heroin
Skrivet

På Noki Bay så finns det en gul fågel högst upp på en klippa. Man når dit genom några gånger inne i berget.

Det finns fem bonusbanor, vad jag vet.

1) Den på palmerna längs bergsväggen.

2) Finns på ön. Röret är täckt av gul gegga, som man här redan skrivit om det.

3) Den nära fyren, där man kommer till Gelato Beach. Observa att man kan hitta ett blå mynt där, nära röret som leder till bonusbanan. Myntet finns bakom svängdörrar, som man kommer genom med Turbo Nozzle.

4) Den under valvet, som man kan hoppa upp när man står på en båt som passerar valvet.

5) Inne i polishuset, där två piantas står framför. Som vanligt kör man med Turbo Nozzle genom svängdörrarna.

I Delfino Plaza finns det flera svängdörrar som man kör igenom med Turbo Nozzle. I vissa finns det en Shine Sprite, andra blå mynt.

Det sitter en pianta på ett av taken i Delfino Plaza, betala honom ett mynt och han kastar dig mot ett torn, där det finns en Shine Sprite. Ibland kan han missa, försök igen tills han kastat rätt. Ett mynt är ju inte så dyrt, det.

Har du kollat Delfino Airstrip? Man åker dit med en båt, efter att ha betalat en pianta tio mynt. Där kan man hitta blå mynt och försöka samla åtta röda mynt inom en viss tid.

I Delifino Plaza så kan man gå genom ett öppen dörr (rättat sagt; det finns ingen dörr, bara en dörröppning) och försöka dunsa på alla lådor inom en viss tid. Man kan få två Shine Sprites där.

Du har säkert gjort flera av dem, men jag kan ju inte veta vilka du tagit och inte tagit ;)

Ni andra kanske kan ta den här informationen och spela vidare.

Skrivet

du ska inte ha ngn rocket nozzle, du ska ha den vanlig.

Ställ dig jämte den första palmen och hoppa ut ur vattnet och studsa mot väggen och så kommer du upp på palmen.

Var finns den nionde stjärnan i Pinna Park, Gelato Beach och Ricco Harbor?

Hittar inte något

Skrivet (redigerat)

Ställ dig jämte den första palmen och hoppa ut ur vattnet och studsa mot väggen och så kommer du upp på palmen.

Hittar inte något

På Pinna Park.. I Beach Canon Secret eller vid Yoshikarusellen... i Gelato Beach är det samma sak...Det är dem där secret-banorna....alltså den sär växten man ska spruta på så att det kommer upp nån slags sandport... Läste du inte vad jag skrev innan....?På Ricco Harbo uppe i Tornet...Det ska finns en röd rund sak du ska hoppa på,,,,, markdunsset du vet..

The Heroin: Jag använde dock Rocket Nozzle,,,

Redigerat av Petey Piranha
Gäst The heroin
Skrivet

Hittar inte något

Jag vet av tidigare erfarenheter att man inte kan (jag kanske inte försökt tillräckligt) studsa mot väggen, när man hoppar från vattnet. Nåja, ska kila till TV:n och försöka :)

• Skapa ny...