Hoppa till innehåll

Hur Gör Man? Med Bilderna?

Rekommendera inlägg

Gäst Johan3043
Skrivet

Tjenare jag undrar hur man gör bilder och vart ni hittar dom där bakrunderna??

och villket ord söker ni på??

men hur gör man bilder liksom jag behöver hjälp med texten hur gör man det så där grym och stor text men jag går in på photoshop men texten går inte och göra så stor ni ser min bild jag ar på sidan och texten det e det största man kan ha där se snälla säg var ni hemtar dom där bakrunderna ni har och vart ska jag göra texten så där grym och stor och villken format på bilderna ska jag ha?? :unsure:

PS: jag menar dom där billderna man har på sidan där man te:x skriver sitt namn på alltså under sitt namn.. :( ((gör gärna en hel guide till hur man gör så blir jag glad :D

Gäst Wish_Maker
Skrivet

Du går in på Photoshop och trycker på Arkiv sen Nytt Sen kan du välja hur stor den ska vara genom att ändra pixlar en avatar är typ 150x150 Pixlar sen så trycker du på T:et sen trycker du på den vita rutan sen skriver du typ Johan sen markerar du det genom att dra musen till början av namnet och hålla inne vänster knapp och dra den till slutet, sen kollar du upp så ser du typ en liten bar var det står: Arial Medium 12pt Ingen och en svart färg

Tryck på pilen som pekar neråt på 12pt sen väljer du hur stor text (Observera att texten måste vara markerad ännu) sen så blir texten så stor.. om du inte är nöjd med en storlek så har du texten markerad sen trycker du med vänster knapp på 12pt så det blir markerat sen skriver du in en siffra eller fler. För att få en snygg text och inte bara platt med en färg så trycker du på Filter och så kan du klicka dig fram och prova olika saker och när det kommer en skylt typ: lagret är inte Rasterat du måste rastera lagret. Då trycker du bara ja, sen när du har ändrat lite så kan du dubbel klicka nere i högra hörnet på text lagret som heter Johan om du har skrivit Johan sen kommer det upp en ruta och där kan du trycka på olika saker som Skugga, Innerskugga, Ytterglöd med mera så kan du ändra i dom och sånt så får du grymm text, och bilderna vi får som Zelda och sånt det googlar vi efter, och dom som "Brushar" så det blir så dära många sträck och olika färger och sånt dom är så bra så du behöver inte lära dig det ännu, det är kompliserat, sen kan du ändra bakgrunder genom att göra en svart bakgrund och trycka Filter sen Återgivning sen Moln, sen kan du fixa till molnen efter du gjort ett moln trycka på Differens Moln. Om du undrar nå mer så börjar jag få ont i fingrarna...........*aj*

Gäst Johan3043
Skrivet

Men pratar du om adobe photoshop 7.0 nu??

liksom jag hittar inte den där knappen där uppe liksom jag har skrivit Johan se när jag markerar det coh sen så hittar jag inte den där knappen som jag ska trycka på :(

Gäst Wish_Maker
Skrivet

http://www.google.se/imghp?hl=sv&tab=wi&q= Sen skriver du Zelda där i sök fältet sen trycker du sök Observera! Det kan komma vissa bilder på tjejer eller killar som egentligen inte hör dit, som om du söker på mario.

Jag snackar om Photoshop CS men det borde ju vara likadant eftersom det är bara en version äldre, aja men då får nån som har PS 7.0 hjälpa

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...