Hoppa till innehåll

Zelda:link's Awaking


#Tekken
 Dela

Rekommendera inlägg

Denna tråd ska ligga i Game Boy, inte Gameboy Advance. Flyttar den.

 

Men iaf, jag kan hjälpa dig med dina problem.

Du ska ner i hålet, inte förbi det. Men där finns bara en oändlig labyrint.

Jag kan inte beskriva hur du ska gå eftersom det står i en bok i spelet.

 

Gå till Mabe Village (har för mig att den heter så) och in i biblioteket.

Nu finns där 2 möjliga böcker, minns inte vilken av dem.

Bok 1: Uppe på en hylla. Använd springskorna, spring in i hyllan så boken åker ner.

Bok 2: Ligger på ett av borden och går inte att läsa utan ett förstorningsglas.

 

I den rätta boken står en guide till hur du ska gå i labyrinten. En siffra, en pil, siffra, pil osv.

Jag har för mig att det är bok 2 du ska ha. Det märker du, läs i bok 1 och om där inte står som det ska, så läs bok 2.

För att få förstorningsglaset måste du göra klart byteshandeln, den som började med en yoshidocka. Tror du vet vad jag menar. Sist i byteskedjan får du ett förstorningsglas. När du har den, så läs boken.

 

I en av böckerna står en guide till labyrinten, anteckna den och använd den så kommer du rätt.

Sorry om det blev lite kluddigt, minnet sviker :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå till Mabe Village (har för mig att den heter så) och in i biblioteket.

Nu finns där 2 möjliga böcker, minns inte vilken av dem.

Jag har läst att det ska finnas en bok med pilar i som berättar hur man ska göra för att komma till nåt ställe där vid gravstenarna, häxan och spökena, men det skulle bara funka på DX-versionen till GBC...

Jag har dock aldrig fått det att funka, även om jag har klarat bossen och resten av spelet...

Skulle gärna vilja ha lite hjälp där om du kan något om det... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du har DX, då?

Isåfall ska det vara en av de böckerna jag beskrev, jag tror det är den uppe på bokhyllan. Använd skorna och spring in i bokhyllan så boken trillar ner, och läs den. Skriv av boken när den kommer till pilarna och siffrorna. Det är två rader text och pilar, skriv av det precis i de raderna så allt blir likadant.

Sen går du till kyrkogården.

Gå till den delen där det finns fem gravar, två nere och tre ovanför dem.

 

Titta på dina anteckningar nu.

Leta upp siffran 1, gå till den graven och flytta den i pilens riktning.

Ta nu siffra 2, gå till den graven, flytta den enligt pilen osv.

Allra sist kommer du flytta graven längst upp till höger. Där kommer ingången till templet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du har DX, då?

Isåfall ska det vara en av de böckerna jag beskrev, jag tror det är den uppe på bokhyllan. Använd skorna och spring in i bokhyllan så boken trillar ner, och läs den. Skriv av boken när den kommer till pilarna och siffrorna. Det är två rader text och pilar, skriv av det precis i de raderna så allt blir likadant.

Sen går du till kyrkogården.

Gå till den delen där det finns fem gravar, två nere och tre ovanför dem.

 

Titta på dina anteckningar nu.

Leta upp siffran 1, gå till den graven och flytta den i pilens riktning.

Ta nu siffra 2, gå till den graven, flytta den enligt pilen osv.

Allra sist kommer du flytta graven längst upp till höger. Där kommer ingången till templet.

 

Okej, tack!

Ja, jag har DX-versionen...

Nu ska jag göra det, hoppas det blir nån spännande överraskning där inne också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...