Hoppa till innehåll

Pokemon I Andra Färger


Gäst ZEBBE
 Dela

Rekommendera inlägg

hur skaffar man shiney pokemons??? jag har försökt på både leef green och guld men jag möter bara "normala" pokemons. jag uppskattar om jag får snabba svar.

 

Man kan möta dom när som helst ute i naturen, men dom är otrolig ovana.

 

Men vad menas med att klippa dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Dark Elite Det finns två killar i Goldenrod som "klipper håret" på pokemon. I ett undergrondställe. Varannan dag är den yngre brodern där och han tar 300 i betalning, de andra dagarna är hans storebror där och han tar 500 i betalning. Ens pokemon blir gladare om man låter dem klippa ens pokemon, fast de klipper bara en gång om dagen. ^^

 

Själv har jag den röda Gyaradosen och en grön Pidgeot. Hittade den som Pidgey på lvl 14 i National Park. Hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag hadde också en grön zubat och golbat men när den utväklades blev det en rosa crobat.Men när jag kollade på www.serebii.net så stog det att det var en zubat, golbat och crobat från ett annat lands pokémon(tror jag).Jag körde och kör på den engelska versionen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inga shiny pokemon på dom gamla versionerna, men har haft nåra shiny på ruby, typ en grön carvhana och en lila sharpedo. Jag har ju sett oddsen för shiny, minns dom inte exakt.

Skillnaden mellan en vanlig och en shiny är att shiny blir lite starkare när dom utvecklas (inte mycket).

 

På Blue/Red var det typ 1 på 25600 att möta en shiny eller nåt.

 

På Gold/Silver har jag för mig det va typ 1 på 10000.

 

På Ruby/Sapphire är det typ 1 på 1250.

 

Den neda shiny som man alltid för möta är ju som välbekant den röda Gyaradosen i Lake of Rage i Gold/silver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...