Hoppa till innehåll

Favvo Ff Spel Som Finns Till Ps? Inte Ps2

Tidus26

Vilket är ditt favvo ff spel som finns till Ps?  

15 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Anledningen till att jag också valde ffIX istället för ffVIII är för att i ffVIII så kommer man in i handlingen direkt om att just squall och dem måste rädda världen. Men i FFIX så är det en lång tid i spelet att man måste typ hjläpa ett kungadömme (altså det Garnet är prinsessa i).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Motivering till att jag tycker FFIX är bäst.......

Jag tycker att spelet är bäst mellan ff7, ff8, ff9 för att Jag gillar storyn, roliga strider och eidolons, bra musik specielt 'You're not alone av Nobue Uematsu,det finns mycket i spelet som kommer ut ganska plötsligt som man inte ens kunnat gissa. (det som i många spel varit lätt att förutspå). Många karaktärer är bra tex Zidane, Amarant, Vivi och Steiner. Egentligen så är alla lika bra det beror bara på vilka man har som favoriter+ Steiner är klantig och quina är osmart vilket är rätt kul. [Favorit = Zidane]  1:a plats

FFVIII är också bra, Bra story som jag tycker att dem flesta ff spelen har och striderna är rätt så jämn bra som i ff9 bara att i FF8 så är alla karaktärer väldigt jämn bra. Alla kan använda samma magier och GF's. Musiken är inte riktigt lika bra som FFIX men ändå bra. [Favorit = Squall]  2:a plats

FFVII är inte lika bra som 8:an och 9:an men spelet är endå bra. Storyn är bra

och striderna också. Summonen är okej enligt mig ej lika bra som ff8, ff9 men egentligen så har många här samma namn och typ (tex eld=ifrit) som i ff8 och ff9 och musiken är okej. [Favorit = Cloud]  3:e plats

det här är vad jag tycker

jag tycker precis likadant FF VII- IX e bäst!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • Skapa ny...