Mr.Dumbom Skrivet 22 Juli 2005 Rapport Skrivet 22 Juli 2005 Jag läste denna nyhet och jag en chock om hur många spelare som spelar WoW men sen tänkte jag på Blizzard. Jag menar vi säger nu tex att varje spelare har betalat 100kr för en månad och om vi nu räknar ut 100 * 3.500.000 och det blir ju 350.000.000kr men dock så finns det fler spelare som har betalat mer än 100kr till Blizzard. Och jag menar att 350mille är nog det minsta Blizzard har tjänat på WoW jag tror nästan att Blizzard har tjänat mer än en miljard eller något för tänk er alla spelrealser också för jag tror nog inte Blizzard ger bort spelen gratis till butikerna utan dom har nog tjänat en hacka på det också. Och det jag vill komma fram till är att dom inte fixar servrar för flera hundra miljoner och dom anställda tror jag nog inte tjänar flera tusen timme för lite serverunderhåll. Så vem får då det mesta av pengarna? Kan det vara en viss VD över skiten? <_< Japp det tror jag. Det är så jag funderar iallafall. Och nej nej nej det är inget emot er som spelar WoW! :)
Gäst Beldur Skrivet 25 Juli 2005 Rapport Skrivet 25 Juli 2005 (redigerat) Tänk på att många som registrerat sig är Inaktiva på WoW. Eller har frysta acc. Och att VD:n skulle få alla pengar tror jag inte. Dem går till löner, Projekt och mycket annat... Och dem som jobbar åt Blizzard får väl ca 20.000kr eller mer i lön.. Sen efter som att det inte blir 35 mille så... Ja... Efter att du spelar 6 mån betalar du 90kr.. Men tänk hur mkt dem får på ett år!!!!!!! Men 35 mille är ett bra sätt svårt att komma exakt. VD:n får väl 11.000.000kr eller mer... Redigerat 25 Juli 2005 av ║╔╗║╔╗║╔╗║
Demon Skrivet 26 Juli 2005 Rapport Skrivet 26 Juli 2005 men asså dom måste ha mer än 350.000.000kr det kostar ju ca. 500 att köpa spelet
Rallypacker Skrivet 28 Juli 2005 Rapport Skrivet 28 Juli 2005 Tänk på hur mkt det måste kostat att utvecka WoW... Men jag håller med om att det är dyrt.
Rekommendera inlägg