💬
Logga in
Fuska.se

Ps2

26 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

min kompis och jag kanrse ska köpa ps2 behöver lite + och -

Nivå 5 · Fuskare

+++++ Det är bäst köp det om du ska köpa nån spelkonsoll!!! Och köp aldrig Xbox! Microsoft är en av världens största bluffar!

7 Aug 2005

stog i tidningen att dom på utställningen för xbox 360 hade en mac drivrutin bakom xboxen. tillbaka till ämnet. antingen kan du köpa ps2=sk*tbra eller vänta tills ps3 kommer som verkar ännu bättre än tvåan och köra ps2 spelen på den.

8 Aug 2005
Nivå 5 · Fuskare

aaa, det vore ju det bästa alternativet! :)

Nivå 8 · Veteranfuskare

men en PS3 kommer nog att kosta sin peng!

ja men den har "bra" grafik och snart så är det bara ps3 som gäller och man slutar nästan göra ps2 spel. inte så mycket ps1 spel som tillvärkas nu? man tjänar på det tycker jag.

9 Aug 2005
Nivå 4 · Lärling

Du sak inte köpa xbox för att då måste du köpa en "tv-dosa" för att titta pådvd det behöver du inte för att titta på dvd på ps2.

Själv ska jag få ett nytt ps2 för att min brorsa tog sönder mitt och jag är väldigt glad för det!

Jag har hört att det kommer utt ett spel med zombis till ps3 B)

10 Aug 2005

ps2 ägre fett!!

11 Aug 2005
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

ja men den har "bra" grafik och snart så är det bara ps3 som gäller och man slutar nästan göra ps2 spel. inte så mycket ps1 spel som tillvärkas nu? man tjänar på det tycker jag.

dom kommer att tillverka mer ps2 spel om du vet för dom har några stora titlar som kommer snart ut :D
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

+++++ Det är bäst köp det om du ska köpa nån spelkonsoll!!! Och köp aldrig Xbox! Microsoft är en av världens största bluffar!

Håller med. X-box suger. Köp PS2 om ni ska köpa nått ;)

+ Man kan kolla på DVD

+ Man kan spela gamla PS spel

+ Man kan göra så man kan spela brända spel & kolla på brända dvd filmer

+ Den tar inte lika stor plats som en X-box

:kung: PS2 är kungen av alla spel konsoler =P

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

det kallas att chippa!!! Xbox har bättre graffik och man behöver inte memory card till de flesta spel för att spara MEN den är rätt stor och har inte lika bra spel som PS2 t ex tekken 5, dragonball z budokai 1,2,3, så jag tycker att du ska välja det du tycker bäst om!

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

+Bra grafik kanske inte bäst men den är bra helt enkelt

+dvd grejen

+samma kontroll som till playstation för dom som har det så blir det inte lika svårt att vänja sig

+eye toy kameran är ju till ps2

-fläkten kan låta ganska mycke

-bara två kontroll utag fast dom flesta spelen tilll ps2 stödjer ju bara 1-2 player

laddnings tiden kan vara lite lång vilket kan vara jobbigt men inte jätte jätte lång bara 30 sec till kanske 1 minut och tretti sec.

12 Aug 2005
Nivå 1 · Novis

xbox e kasst för dom e stora som däck till en bil alltså men ps2 e mycket lättare alltså fatta :)

JApp! :)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jaha, då får en xbox-gamer ta en "neutral position" i denna debatt.

+ PStwo (den lilla) är vart i fall snygg

+ Låter lite

+ Har massor utav speltitlar

- Inte särskilt kraftfull

- Man måste ha memorycard

Och Xbox suger inte.

14 Aug 2005

jepp xbox äger också men va e det för fördel med stora konsoler?

Nivå 4 · Lärling

om man snackar om bilar så är PS2 en Gokart och Xbox en hummer..

16 Aug 2005
Nivå 4 · Lärling

mm jag tycker att xbox och PS2 äger lika mycket.

och föresten på xbox kan man lägga in sinna egna låtar och lyssna på dem medan man spelar. :cool:

Nivå 1 · Novis

+ till ps2 är mycket spel för det bra grafik på de flesta spelen

- till ps2 är rätt så ömtåligt om man tappar det minsta lilla repa får den o gå isönder som det hände med mig

mitt ps2 trilla när typ 15 centimeter och sen börja den hacka så vi köpte ett nytt

så va rädd om det om du ska köpa det !

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in