Gäst GTA-PALLE** Skrivet 11 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2005 Man ska inte trimma mopeder :angry: OLAGLIGT Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A4L Skrivet 12 Augusti 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2005 MAN SKA TRIMMA MOPPAR :angry: Jag ska slänga på en bil turbo på min moppe för att plocka ut mer effekt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 13 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2005 (redigerat) Man ska inte trimma mopeder :angry: OLAGLIGT Finns inget som säger att man inte ska det. (För utom lagen ;P) Chansen att nån bryr sig är liten, om inte minimal. ;) Edit: Har funderat på att dra pluggen på min, och kanske skaffa en Power Box och en black box. Redigerat 13 Augusti 2005 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 13 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2005 Om de är en nyare moppe så har den cdi box,å då ska man köpa en ostryp cdi box ist.Min polare har en yamaha dt 00 å den gick 65-70 när han bytte till en ostrypt cdi box.Sen skaffade han tk pipa å nu går den 80 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 20 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2005 MAN SKA TRIMMA MOPPAR :angry: Jag ska slänga på en bil turbo på min moppe för att plocka ut mer effekt låter lite otroligt att du klan slänga på en bil turbo på en moppe, får du ens ut något av det, den väger mer och sen så lär du varva skiten ur din moppe innan du ens får ladd tryck och när du väll får det så lär tändstiftet skjutas och förmodligen så spränger du hela motorn, dom är itne byggda för att klara laddningstryck från en turbo, specielt inte från en bil Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cryo Skrivet 19 September 2005 Rapport Dela Skrivet 19 September 2005 (redigerat) Jag har en derbi senda x-treme -03 som toppar nånstans runt 85-90 jag har fortfarande kvar mina orginal drev alltså 13 fram och 53 bak. jag har bara tagit bort "sugröret" och bytt munstycke i förgasaren. du kan ju alltid testa att köra på etanol.. det ska göra några kilometer men då måste du ändra förgasaren. du kan också köra på sprit.. det funkar också bra men den drar mycket mer då eftersom att sprit "brinner upp" lättare.. och en sista sak. MAN SKA TRIMMA MOPPAR ANNARS ÄR DET TRÅKIGT!!!!!!!!!!!!!! Redigerat 2 Juli 2007 av Cryo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 20 September 2005 Rapport Dela Skrivet 20 September 2005 MAN SKA TRIMMA MOPPAR :angry: Jag ska slänga på en bil turbo på min moppe för att plocka ut mer effekt Tror han menar en biturbo ljuddämpare... det är vanliga mopedljuddämpare, fast med lite mer kraft.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 20 September 2005 Rapport Dela Skrivet 20 September 2005 Ska man tok trimma så ska man porta cyllen. Om man på tex. en puch monza portar cyllen,jackar kolven,jackar utblåset,sätter på 17-20mm fögge,planar toppen & sätter på hemmagjort effekt system så kan man få den att gå 90-100km/h. Men då SKA man KUNNA trimma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ADR Skrivet 15 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2005 Villken tönt trimmar inte moppen!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 21 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2005 Vilken tönt trimmar inte punghåren!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.