Hoppa till innehåll

Luigi's Mansion

Gäst The heroin

Rekommendera inlägg

Gäst The heroin

Jag har klarat hela den vanliga (alltså inte den gömda) och alla rum är färgfyllt utom ett enda.

Det ligger på bottenvåningen (samma våning som Luigi kommer in i slottet från utsidan) och ligger mellan hallen och Shivers (gubben med facklan) rum.

Det är ingen dörr som leder till den och jag har undersökt och tagit reda på att tvillingarnas rum ligger ovanför.

Och ovanför tvillingarnas rum ligger en korridor (mellan rummet fullt av rustningar och rummet med telefoner) eller var det bara rummet med telefoner?

Och högst upp är det taket.

Det finns ingenting under rummet som jag inte kan nå, det vill säga att källaren är ju smalt och det finns inte många rum.

Man ska ju kunna ta sig in i den rummet? Varför skulle den finnas där om man inte ska vara där?

Jag har undersökt alla rum jag nämnt noga och alla rum runt rummet jag inte kan nå.

Ingenting har jag hittat.

Observa att det INTE är den dolda rummet som är fullt av pengar och som man kan nå genom att falla genom ett hål i taket.

Och en lite fråga till...

Om man använder Game Boy Horror på jordgloben på byrån i tvillingarnas rum, så dyker det upp "WHAT IS THIS?" och en svart ruta på globen med en vitt frågetecken inuti.

Betyder det något? Jag har aldrig sett sådant någon annanstans i slottet.

Redigerat av The heroin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Nåra av dem första rummen du ska gå in i i början av spelet ett av rummen finns det en sbegel  där är det den gamlaste spöket fånga han och du får en nyckel eller nåt

Men jag skrev ju där uppe att ingen dörr leder till rummet?

Det finns ingen äldre spöken i början av spelet? Den första man träffar på i början av spelet är ju Neville, spöket som läser i gungstolen.

Det gamla spöket, om du menar spöket med facklan, vilket jag inte tror eftersom du nämnade en spegel, så förstår jag ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jag har tagit fram kartan över slottet och hållit ett finger på tvillingarnas rum och bytt våning. Fingret hamnade på just det rummet jag pratade om. Och Shivers (gubben med facklan) rum ligger till vänster om rummet.

Det är verkligen märkligt för spelet var min första gamecube-spel och det betyder att jag haft den jättelänge. Aldrig har jag kommit in i rummet en enda gång.

Eftersom jag klarat spelet och fångat alla spöken så måste rummet bara innehålla pengar eller till och med ett blått spöke (det som ger mycket pengar om man lyckats fånga det).

Och en sak till: Har ni hört talas om gyllene möss? Det finns bara 10 i hela slottet och kommer fram när det är mörkt. Jag har lyckats fånga hälften av dem (och allihop med hjälp av ostar som alltid ligger intill en stol i vissa rum).

Men jag har läst att mössen finns i andra rum utan ost. Men jag har kollat i de rummen som angivits men kunde inte hitta en enda gyllene mus.

Hur gör man så att de kommer fram? Om det inte finns ost?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tagit fram kartan över slottet och hållit ett finger på tvillingarnas rum och bytt våning. Fingret hamnade på just det rummet jag pratade om. Och Shivers (gubben med facklan) rum ligger till vänster om rummet.

Det är verkligen märkligt för spelet var min första gamecube-spel och det betyder att jag haft den jättelänge. Aldrig har jag kommit in i rummet en enda gång.

Eftersom jag klarat spelet och fångat alla spöken så måste rummet bara innehålla pengar eller till och med ett blått spöke (det som ger mycket pengar om man lyckats fånga det).

Och en sak till: Har ni hört talas om gyllene möss? Det finns bara 10 i hela slottet och kommer fram när det är mörkt. Jag har lyckats fånga hälften av dem (och allihop med hjälp av ostar som alltid ligger intill en stol i vissa rum).

Men jag har läst att mössen finns i andra rum utan ost. Men jag har kollat i de rummen som angivits men kunde inte hitta en enda gyllene mus.

Hur gör man så att de kommer fram? Om det inte finns ost?

Spelade mest bara för att klara ut spelet....

Men gyllene möss... är det dem där gula mössen man får lite pengar av eller är det nåt man får en förmögenhet på...? Har förresten inte sett en ända ost under hela spelets gång...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jaa, det är de gula möss med störa öron som pilar runt snabbt (när man lyckats tagit fram dem med hjälp av Game Boy Horror) och som man får jättemycket pengar om man fångar dem. Ibland en ädelsten också.

Läste i spelets fusk i fuska.se och såg den där med mössen och testade det. Den som skrev fusket sade att mössen kommer fram när det är mörkt (dvs det kan vara i ett rum man inte klarat eller under strömavbrottet) och angev vilka rum de fanns i.

Jag kunde inte hitta dem.

Men i fusket står det också den där med osten och rummen stod också angivna.

Jag hittade dem allihop.

Osten syns inte så lätt, men en sak vet man: Att de alltid finns intill en stol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jaså?

Är nu upptagen med ett nytt spel så att jag antagligen glömmer den pyttelilla detaljen i ett spel som jag varvat fler gånger än man kan räkna på sina fingrar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jupp, du kanske skulle kolla in spelet? Du vet, där det finns fusk och recesioner?

Tyvärr är spelet lite för kort.

Om man vet hur man klarar hela spelet, kan man göra det på max 10 timmar, kanske fem.

När du besegrat fienden, är spelet inte slut. Det finns mer, som en gång till fast då är allt spegelvänt (till och L på Luigis mössa är spegelvänt :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...