Hoppa till innehåll

Mario Och 1000 Års Dörr


Gäst The heroin

Rekommendera inlägg

Gäst The heroin

Klarat Puni Tree och ska nu till Glitzville med blimp. Men man måste ha biljett och professor Frankley säger att man ska få den från någon "Don Pianta". Man ska gå till stadens västra sida.

Jag gick dit men fattar ingenting.

Vad gör man?

 

PS. Berätta så lite ni kan, för jag vill inte få för mycket information (dvs jag vill försöka klura ut resten själv).

Babbla alltså inte om vad man ska göra efter det och si och så.

Redigerat av The heroin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du frågar runt (kajen är ett utmärkt ställe för ledtrådar) så får du veta att det finns en filur i östra Rougeport som vet hur du ska göra. Han tar tyvärr rejält betalt när du väl hittat honom, så om du inte vill betala kan jag skriva det till dig istället. Men säg till då, vill inte avslöja det om du inte vill veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Joo, har hört något om någon i östra delen, men kollade runt och alla säger det de säger (alltså ingen förändringar).

Fortsätt att berätta så lite som möjligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har alltså inte hittat snubben (han ser ut som en koopa fast med ett snigelskal på ryggen, typ...)? Jag kan berätta hur du hittar honom.

Gå till östra Rougeport, allra längst bort innan bron (den som går över till dörren med ett lås). Ser du en spricka i väggen till vänster om Trouble-Making-huset?

Bra.

Använd din pappersfunktion för att bli tunn så du kan gå genom där. Öppna sen dörren till höger.

(har för mig att det var så, iaf)

 

För en liten nätt summa (tror det ligger runt 100-150 mynt) berättar han vad du ska göra.

Skriver det här, om du vill veta.

LÄS INTE NEDAN OM DU INTE VILL VETA

 

 

 

 

 

Gå till affären i västra Rougeport och köp först en Dried Shroom och sen en Dizzy Dial (tror de hette så). Spöket i affären kommer fråga 2 frågor. Svara Yellow (gul) på båda så öppnar hon en dörr åt dig. Gå dit så hittar du Don Pianta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Tack :)

 

Springan trodde jag var en skugga av att ena väggen var lite framför den andra. Nåja, har ju inte undersökt den närmare.

Jag har sökt överallt efter Don Piantas dotter och hennes vän. Jag tycks mig minnas att jag sett dem i slottet med draken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klarat Puni Tree och ska nu till Glitzville med blimp. Men man måste ha biljett och professor Frankley säger att man ska få den från någon "Don Pianta". Man ska gå till stadens västra sida.

Jag gick dit men fattar ingenting.

Vad gör man?

 

PS. Berätta så lite ni kan, för jag vill inte få för mycket information (dvs jag vill försöka klura ut resten själv).

Babbla alltså inte om vad man ska göra efter det och si och så.

[/quote jo shopen bredvid spel huset är en affär där ska du köpa en uttårkat svamp och en dizzy dial sen frågar hon i affärren dig vad du har för färg på din mustache du svarar gul inget annat det är lösenordet sen öpnas dörren till vänster prata med don pinata sen gå ner till hamnen där ser du gubbar prata med dom sen säg att du inte ska säga något till don att dom e där sen gå till don sen får du biljetten uch det var mycket att skriva men så ska du göra

:blink: :blink: :kung:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Sorry att jag skrev två inlägg i rad, men måste typ dra upp ämnet :)

 

Jag hajar noll hur man använder Flurries special attack. Alltså den där när hon ska blåsa bort fiender. Hur gör man?? (I strider alltså...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om du hittade de där 2 kärlekskranka piantorna, men de står iaf nere i hamnen, allra längst ut på nedersta piren. Lova dem att du inte ska berätta för Don Pianta, gå sen dit och bryt ditt löfte... det löser sig sen.

 

Flurrie? Avskyr hennes attacker...

Använder aldrig Koops, och därefter Flurrie. Iaf, min lillbrorsa verkade haja hur man använde den. Du ska trycka in A-knappen så länge mätaren höjs, sen när den stannar av så släpp och tryck in knappen igen för att höja lite till, släpp och tryck igen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Hmm, verkar vettigt med de där olika färgarna (Flurries attacker).

Håller med, hennes är inte så fantastiska.

Body Slam skadar visst, men det är precis som ett vanligt hopp (som skadar mkt mer) alltså den tål inte spetsiga huvuden/skal eller blommor med munnen i vädret.

 

Jooo... (Lyss till den kloka meningen: Berätta så lite ni kan :P)

Nådde rank 8 i Glitzville (har alltså hittat paret och fått biljetten) men måste gå till ett vattenhål utanför Glitz Pit. (Enligt e-posten av X)

Vad gör man????

(Har fått yoshin)

 

Ååh... Förresten vill jag bara rätta till en liten sak: För att få information om hur man öppnar dörren till Don Pianta (alltså i den där affären med kattspöket), så måste man betala 64 mynt :) Alltså inte runt 100-150.

Hehe det var bara en liten dum grej :P

Redigerat av The heroin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Aha -- där förklarade det ju allt.

Hur ska man nå lappen/pappret högt uppe på hyllan ? :P

 

Hajade nu den där med Flurries attacker. Valde att power up yoshin istället för henne när goombella o koops redan är power up.

Det säger ju allt... Flurrie är usel och så stor och svävar (det vill säga, hon skymmer mario hela tiden). Sällan får man utnyttja hennes kontroll över vinden.

Redigerat av The heroin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...