Hoppa till innehåll

Mario Och 1000 Års Dörr


Gäst The heroin

Rekommendera inlägg

Lappen på hyllan? Det är inga problem alls :rolleyes:

Det är bara att klättra upp på hyllan uppe i högra hörnet, ställa dig vid kanten, hoppa på yoshi och flyga över till hyllan till vänster. Sen är det bara att gå och ta pappret.

 

Vad gäller Flurrie, så finns det några få bosstrider då hon är användbar, men annars är hon kass. Hon och Koops är de enda som jag aldrig använder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

F*n!! Där skulle det sitta att kunna engelska bättre :( Läser noga allt som sägs i spelet, men fattade noll varför yoshin inte kunde hoppa. Prövade ju bara på marken... Suck.

Såna små detaljet missar jag totalt och då blir det stopp på hela spelet.

 

Nåja, jag sprang med yoshin i luften och nådde den (lappen).

Jaha, från och med nu ska jag kalla på pappa eller brorsan för att översätta allt åt mig :P

 

(Har inte haft tillgång till dator i två dagar... Därför svarar man lite sent :))

Redigerat av The heroin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Har upptäckt att om man bara har tålamod, testar allt och undersöker noga allihop så upptäcker man nya saker.

Flera gånger har jag tänkt bett om hjälp men kommit vidare alldeles själv.

Men en sak kan jag inte komma underfund med: Hur man hittar den svarta kistan (med förbannelser i) i Twilight Town.

Har hittat den svarta nyckeln och ser den röda nyckeln som leder till den låsta dörren i affären (med frun vars maken blev en gris). Men jag kan inte nå den röda nyckeln, som ligger på andra sidan av en nerfällt trädstam.

Har kollat i boken som följt med spelet, och där står det att man kan få förmågan att rulla ihop sig som en tidning och rulla under trädstammar och staket och sådant. Och jag ser en bild där Mario står bredvid trädstammen (det måste vara JUST den i Twilight Town) och där finns texten om hur man gör.

Ja, jag antar att man ska hitta den svarta lådan för att bli förbannad och då kunna rulla under trädstammen och hämta nyckeln, och öppna dörren i affären och se vad som finns därinne.

 

Jaha, hur gör man då?

 

Går runt och runt och riskerar liv varje gång man träffar de där gröna goombas som skadar rejält (vanlig, med vingar och spetsiga hattar)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...