OmenChild Skrivet 13 September 2005 Rapport Skrivet 13 September 2005 (redigerat) Jag har fått nått konstigt skit på Datorn när jag ska installera spel som MorroWind och UnReal 2 Så kommar det upp en ruta CRC med mera!? jag vet inte vad jag ska göra jag kan inte köra spelet eller nåt så snälla hjälp mig!! :unsure: Vet någon om hur jag ska kunna göra för att spela skivorna mm?? Skriv inte två inlägg i rad. Ändra ditt förra inlägg istället //epaaj Redigerat 14 September 2005 av epaaj Citera
Dysfunction Skrivet 16 September 2005 Rapport Skrivet 16 September 2005 CRC eller Cyclical Redundancy Check är ett sätt att felsöka diverse saker. När du får ett CRC-fel kan det bero på MÅNGA saker. 1.Först och främst ska du kolla om skivorna är repade. Använder du daemon-tools kan du ju utesluta det direkt. Sedan ska du skaffa antivirus med så ny virussignaturfil som möjligt och scanna HELA datorn. 2. Hårddisken kan ha skadade sektorer. Kör en grundlig scan med scandisk eller liknande program. 3. Minnena kan vara skadade. Kör memtest eller liknande program. 4. IDE-kablar kan vara skadade. Testa att byta ut dem kablar. med mera... Oftast är det så att ett virus har infekterat datorn och/eller gjort installationsfilen korrupt och crcn hindrar programmet från att installeras....en dålig nedladdning kan också bli så. Man kan dock frikoppla CRC-kollen ur många installers. Tror kommandot är -nocrc Det kommer att gå att installera, men det är inte att rekommendera dock. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.