💬
Logga in
Fuska.se

Handkontrollen Till Nintendo Revolution.

120 svar · startad

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi
↗ till inlägget

Hm, jag undrar hur mycket kontrollerna kommer kosta + alla tillbehör. Man vill ju gärna lira med kompisar och gäster som kanske kommer.

@ NesseN: Vem har sagt att du behöver skutta runt? Det är ju bara om du vill. Annars så är det bara att vifta med handleden (första alternativet blir nog min melodi :lol:)

Fenomenet Nintendo armled kommer nu bli sant!

Nej, jag vill inte vifta lite med armen, donkey konga gick an. Men det här är mest fånigt.

Nivå 7 · Fuskare

vadå fånigt? Tycker du duck hunt till NES var fånigt kanske? Nu blir det ju vidareutvecklat minst sagt :lol:. Men ingen tvingar dig att skaffa dig revolution heller för den delen.

Nivå 4 · Lärling

Ja, vem har sagt att handkontroller måste se ut som bananer?

Kul med nya(annorlunda) idéer..

Senast ändrad:

↗ till inlägget

vadå fånigt? Tycker du duck hunt till NES var fånigt kanske? Nu blir det ju vidareutvecklat minst sagt :lol:. Men ingen tvingar dig att skaffa dig revolution heller för den delen.

Men allvarligt talat, vill vi verkligen vara så aktiva i spelandet? :/ Men som sagt, ingen tvingar mig eller någon annan att köpa en revolution. Men en revolution är det tamefan inte.
19 Sep 2005
Nivå 2 · Novis

Fast du har inte sett nått spel till det än så du kanske ångrar dig ;) jag tror

i allafall att Rev. kommer bli asbra!

Nivå 4 · Lärling Moderator

Enligt mig är det en ganska bra sak, tänk på alla möjligheter man kommer att kunna ha med den där kontrollen.

Tänk Castlevania. Att få svinga piskan 27.000 ggr under en spelomgång. Aj i handleden? :P

20 Sep 2005
Nivå 5 · Fuskare

Grym kontrol, motverkar fetman?!

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #29
↗ till inlägget

Grym kontrol, motverkar fetman?!

Ha ha, fetman i handleden i sådana fall.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Tänk Castlevania. Att få svinga piskan 27.000 ggr under en spelomgång. Aj i handleden? :P

en lite rörelse på handleden är allt som behövs....förmodligen mycket mindre ansträngande än att röra på musen på en dator, villket jag gissar att du gör varje dag.

Nja, att röra på en mus som ligger på ett bord är en helt annan sak än att piska med en piska. Och det var bara ett exempel..

Hur blir det med tredjepartsstödjet för nintendo då? Någon som hört nått om det?

Nivå 7 · Fuskare

inget officiellt, men i flera interjuver har ex. konami nämnt att dom gärna skulle vilja utnyttja kontrollen till max...så jag antar att de lär göra ett försök.

Och vad gäller pisk-rörrelser är jag säker på att man kan ställa in känslighetsgraden så den tolkar en liten rörelse som en stor...

21 Sep 2005
Nivå 5 · Fuskare

Kanske ett nytt Soul Calibur?

↗ till inlägget

Kanske ett nytt Soul Calibur?

Vore kul att spela som Voldo då...
Nivå 5 · Fuskare

Eller som ivy

22 Sep 2005
Nivå 2 · Novis

Jag är riktigt nyfiken på hur kontrollen kommer användas till Zeldaspelen, hoppas man svingar svärdet som i Rev.videon! :rolleyes:

↗ till inlägget

Jag är riktigt nyfiken på hur kontrollen kommer användas till Zeldaspelen, hoppas man svingar svärdet som i Rev.videon!  :rolleyes:

Det lär ju va så. Att kunna slåss md en egen stil :rolleyes:
Nivå 7 · Fuskare

Det lär bli jobbigt att göra alla olika animeringar.

Nivå 5 · Fuskare

Sen får ni inte glöma att alla spel behöver vara så. Dom ska ju släppa en kontroll och sen kan man koppla in Gamecube kontrollen

25 Sep 2005
Nivå 7 · Fuskare

okej här snackar ni handkontrollerna till Nintendo Revolution men här kommer två bilder på själva konsollen som jag hittade och på den ena är det en hankontroll med

*EDIT tog bort bilderna

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in