Hoppa till innehåll

Hjälp!

Rekommendera inlägg

Gäst Zelda240
Skrivet

Hur ska man hitta alla flickorna i Dark world? Jag har kommit fram till East palace i Dark world, där den första flickan ska vara, men jag kan inte komma in!! :( :(

Hur ska jag göra? Snälla ! Jag behöver akut hjälp!!!

Skrivet

Har du kommit till ingången till palatset? Dvs gått genom en stor labyrint under de där gula buskarna?

Isåfall borde du ha mött en lila apa på vägen. Hon ber dig om rupier, så ge henne det och ta med henne till ingången till palatset. Där ber hon dig om fler rupier för att öppna ingången åt dig. Ge henne det så öppnar hon ingången.

Skrivet

Alltså... du är vid East Palace, Dark World, inte sant?

För att komma till palatsingången måste du gå under en massa gula buskliknande saker. På SNESet ser man att det är spår i de gula löven, men jag vet inte om de syns så tydligt på GBA.

I alla fall, så gå mot ingången och på vägen måste du gå genom en stor bunt buskar, dvs gå runt där fram och tillbaka tills du kommer ut igen. Någonstans där inne finns apan. Du ser att du fått henne med dig när du ser nåt lila som följer med dig inne i labyrinten. Gå ut då så ser du om du fick med dig henne, annars får du gå in igen och knalla runt en massa tills du hittar henne.

Gäst Zelda240
Skrivet

Jag hittar fortfarande inte den lila apan..... Vilken buske är hon i?

Skrivet

Alltså, du måste ju gå under en massa stora buskar! Alla sitter ihop, så det finns inte direkt "flera" men när du går under dem så finns det en gång där du får gå extra länge innan du kommer ut igen. Där inne finns massor av småvägar att snurra runt i tills man kommer ut.

Du går in till vänster och kommer ut till höger, på vägen ska du stöta på djuret!

• Skapa ny...