Det sägs att GTA Liberty city stories till PSP är från 11 år.
Syns Åldersgränsen På Omslaget?
↗ till inläggetSkitsnack,det e 18 plusDet sägs att GTA Liberty city stories till PSP är från 11 år.
`det jag inte fattar med åldersgränsen på gta är liksom värför e den så hög?
liksom det finns inga monster eller liknande.. man kör runt i bilar och slåss å skjuter och det e 18 åldersgräns. det där super smash brothers melee till gamecube e 3 åldersgräns och där så kan man skjuta och slåss.. dom borrde verkligen sänka åldersgränsen på gta spel till 12 eller 15
Köpte ut ''The Getaway'' helt själv. Dom sa bara, ''jaha, jag ser att du är under 18?''
Sedan fick jag ringa mina föräldrar, och dom fick bekräfta att jag fick köpa spelet.
- slut.
↗ till inläggetJag får spela vad jag vill, men jag spelar inte allt. Jag spelar våld och allt sånt, men gillar en snusk/porr spel. Det är riktigt äckligt!
HAHA ojdå nu blev det fel! Jag har rättat den nu men jag menade att jag tycker det ÄR ÄCKLIGT!
↗ till inläggetMina föräldrar är lika :( min mamma säger nej till allt från 16 och 18 men min pappa struntar i vad det är för spel.Men jag brukar beställa spel från internet och på vissa sidor ser man inte åldersgränsen :PSyns åldersgränsen på spelfodralen/omslaget ? Eller kommer det att synas senare? För om det inte syns, Så köper jag nog ett PSP. För man vill ju kunna köpa GTA och andra lite mer "våldspel" som kommer till PSP utan klagande föräldrar som säger att man är för liten ;)
jag har också funderat på det och jag tror att en stor del är det pga att man är mot polisen och att det är jävligt mkt blod i gta spelen. men sen e de så j*vla kul att jag verkligen stör mej på att jag inte får köpa liberty city stories när det släpps...
↗ till inläggetÅldersgränsen är en rekommendation d.v.s man får vara 0-17 år för att spela 18+ spel men tillverkarna rekommenderar att man ska vara över 18 för att spelet inehåller våld, svordomar och andra saker.
Själv för jag väl spela alla spelen :) är 15 år gammal.
Nä.. För jag fick inte köpa gta SA på en Game butik.. Va tvungen att hämta min pappa.. :angry:
// Waddis :gitarr:
Konstigt :S Jag har alltid fått köpa dom spelen jag velat ha under min livstid ^^ Kanske annorlunda där du bor.
↗ till inläggetKonstigt :S Jag har alltid fått köpa dom spelen jag velat ha under min livstid ^^ Kanske annorlunda där du bor.
Mina föräldrar förstår nog inte hur mycket våld det är I spel som jag spelar. :P
i uppsala på game så är dom sten hårda på ålders gränsen. skulle köpa ett wreslings spel till playstation. och dom frågade hur gammal jag var det stog 18 på fördralet. men jag är så lång så jag sa jag var det och köpte spelet och gjick.
sssssllllluuuuuuttttttttttttttt
asså
Om man inte får köpa ett spel för att föräldrarna tycker att man är för ung så då ska man inte heller lura dom
Ja det gör det lite synd
Ja, det är väldigt synd att det syns..
Mina föräldrar e också så att ja inte får köpa typ 18 års spel vilket är besvärligt när ja vill köpa nya spel <_<
Jobbigt med föräldrar som hindrar sina barn från våld
Mina föräldrar:
Fick mig att börja med vålds filmer och spel vid 5-6 års ålder
Undrar varför jag inte ger folk högern när dom säger nått 'dumt'
Tycker att det är synd att jag inte hann bränna ner min förra skola innan någon annan gjorde det
Köpte mig smällare innan första gången jag skulle fråga om jag fick köpa smällare
mina föräldrar är lite skeptiska på GTA: san andereas eftersom jag har planer på att köpa det. Men dom tycker inte att ja ska ha de för att de är så våldsammt.
Tur för dig xiao-x men filmer får ja se typ vilka ja vill (förutom porr) men lite anorlunda med spel....
På dom flesta spelen är det bara ålders REKOMENDATION, inte ÅLDERSFÖRBJUDET!
exakt det är ju bara rekomendationer. mina föräldrar är konstigt nog hårdare med spel än med filmer verkar det som
↗ till inläggetär några så dumma :meddum: :meddum: :meddum: :meddum:Åldersgränsen syns på alla spel numera, troligen föräldrar som klagat eller liknande.
Vill du smita förbi dem, testa säg att siffran (ex. 18+) är betyget på spelet. :rolleyes: