Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts


Rekommendera inlägg

Hej! Jag har kört fast i Wonderworld Jag kommer ingen vart, Kommer till en blomma som säger att jag har en ovanlig sak. sen händer inget mer jag går omkring men katten komemr aldrig tillbaks igen. Vad ska jag göra? Och sen så kommer jag inte in i coloseum dom säger bara att jag ska komma tillbaks senare.

Kan någon hjälpa mig?!

 

 

 

 

Hej igen!

 

Några av era tips har fungerat :cool: men nu klarar jag inte av coloseum Jag har mött alla på listan men nu ska jag göra de på tid och de fungerar bara inte. Vet nån hur man ska kunna klara av de? jag kommer inte längre till nummer 4:a.

Redigerat av marienorlander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag har kört fast i Wonderworld Jag kommer ingen vart, Kommer till en blomma som säger att jag har en ovanlig sak. sen händer inget mer jag går omkring men katten komemr aldrig tillbaks igen. Vad ska jag göra? Och sen så kommer jag inte in i coloseum dom säger bara att jag ska komma tillbaks senare.

Kan någon hjälpa mig?!

 

 

I Coliseum ska du först försöka flytta den där stenen ( Det kommer inte att gå ) , sen snackar du med Phil. Då kommer han att släppa in dig i Coliseum.

 

Hur långt har du kommit i Wonderland? Har du hittat några lådor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag har kört fast i Wonderworld Jag kommer ingen vart, Kommer till en blomma som säger att jag har en ovanlig sak. sen händer inget mer jag går omkring men katten komemr aldrig tillbaks igen. Vad ska jag göra? Och sen så kommer jag inte in i coloseum dom säger bara att jag ska komma tillbaks senare.

Kan någon hjälpa mig?!

 

Okej, jag tar det från filmklippet där Alice står inför domstol. När du återfår kontrollen går du in till "Lotus forest", och inom det här området ska du hitta fyra lådor med några bevis för att visa att Alice är oskyldig. Dessa tror jag att du hittar på egen hand, så jag går inte på vidare detaljer om det. Men upplysningsvis så räcker det egentligen med 3 lådor, för den fjärde har jag faktiskt aldrig själv hittat. Gå in till drottningen igen och tala med henne. När hon frågar om du är klar med undersökningen svarar du ja. Sedan ska du välja bland de lådor som finns och öppna. Här är det lite lurigt, för om du öppnar fel låda så... ja, det får du se själv. Hursomhellst, efteråt blir drottningen förbannad och vakterna börjar jaga dig. Bry dig dock inte om dem då de ändå reser sig upp igen efter ett tag friska och krya. Koncentrera dig istället på stången med en vev som står mitt i området. Ta "Lock on" på veven och börja slå oavbrutet. Efter ett tag visas ett filmklipp och Alice är försvunnen.

 

Gå tillbaka till Lotus forest. Där finns det två olika områden med jättelika svampar. Inom ett av områdena finns en öppning du kan gå in genom till en platts som jag inte minns vad den hette. Hursomhellst, därinne kommer du till en fest med en stuga. Du kan sätta dig på stolarna härute för att få gåvor, men även fiender om du sätter dig på den stora rosa. Efteråt går du in i stugan.

 

Här kommer du att uptäcka att du är i "Bizzarre room" igen fast upp och ner denna gång. Döda alla heartless i rummet och hoppa sedan upp på de höga blå "borden" och tänd ljuset. När båda ljusen är tända dyker katten upp igen. En blomma dyker upp på golvet/taket beroende på varifrån du ser det. Gå nu tillbaka till drottningen och spara, för nu kommer du att möta bossen. Gå in igen i det rättvända "Bizzarre room" och ta "Exmine" på krukväxten som dök upp innan. Du får massor av hp-bollar. Samla ihop dem och hoppa upp på det stora bordet i mitten. Ställ dig mitt på bordet och katten dyker upp igen. Efter ett kort filmklipp försvinner han igen och du får möta bossen.

 

BOSS: eeh, har faktiskt glömt namnet på honom...

Okej, till den här bossen är det en bra ide att ha med sig en massa ether, för du kommer att använda din magi mycket här. Ta lock on och skjut eld på honom när du står precis framför honom tills han trillar ihop. Nu skyndar du dig och tar lock on på hans huvud och börjar slå vanligt så mycket du kan och reser sig upp igen. Upprepa detta hela tiden, och se upp för hans eld käglor så kommer du att besegra honom utan problem. Efteråt dyker katten upp igen och lär dig magin "Blizzard". Nu går du och pratar med den lilla dörren gen och du får en bit till ditt gummiskepp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...