Hoppa till innehåll

Chipp Hjälp


The Q
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag har laddat ner Bmx xxx as bra spel men det har inte med saken att göra saken är ju hur man chippar det och jag tänker inte lägga ut så mycket pengar på att nån gör det åt mej utan jag sitter hälldre i ett para dagar och jobbar men hur sjutton gör man när man chippar då ? kan nå föklara för mej

 

 

 

Mvh / Julle "The Q"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välj ett PS2-chip du vill ha och köp det.

Skaffa dig en lödkolv.

Öppna PS2-chassit.

Löd fast chippet och dra eventuella kablar som krävs.

Stäng PS2-chassit.

 

Det är i stort sett det enda man skall göra.

Finns massor av guider till sånt på nätet om du får problem.

 

Om du vet med dig att du är dålig på sånna saker - Gör det inte!

Isåfall är det mycket bättre att lämna in PS2:an för chippning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det har kommit upp på tal ja, men jag tror inte att det har blivit det ännu.

 

Jag menar...om det varit olagligt, hade ju inte företag som fixaren, DVDNorden, Chipparen osv erbjudit chipptjänster...å det gör de ju fortfarande.

 

det borde väl vara olagligt eftersom att ladda ner spel e oxo olagligt.. <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.chipper.se/ & http://www.dvdnorden.se/

 

Två svenska affärer i Göteborg som gör sådana uppgifter. Du kan lämna in ditt PS2 maskin här eller köpa dig ett chipp, vilket du ska göra, och fixa det själv.

Smartaste och snabbaste sättet är nog att lämna in det om man är okunnig om sådan teknologi.

Citerar en god vän till mig som gav mig tipset om denna sida och skillnaden mellan Chippen:

 

"DMS4 verkar vara det mest stabila chippet, och det mest användbara. Jag har ett DMS3, och det fungerar utmärkt, när man vet hur man gör (skillnaden mellan DMS3 och DMS4 är förmodligen bara att DMS4 har automatiska bootlägen, den läser alltså av vilken skiva det är och startar den på en gång). Kostar dryga tusenlappen, då får du garanti på chip och lödning också (inte om konsollen går sönder vid senare tillfälle dvs.) Räkna med att det kostar 100-200 spänn att skicka konsollen också."

 

//Rowyn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det har kommit upp på tal ja, men jag tror inte att det har blivit det ännu.

 

Jag menar...om det varit olagligt, hade ju inte företag som fixaren, DVDNorden, Chipparen osv erbjudit chipptjänster...å det gör de ju fortfarande.

 

 

Jovisst, men när chippen först kom var ju ändå det främsta användningsområdet att kunna spela backup-kopior av dina egna spel...och det är inte olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...