↗ till inlägget
Såklart utomjordingar finns! det skulle vara konstigt om det här är den enda planeten i universum som det finns bakterier på! :blink: Obs. Utomjordingar är inte övernaturligt, isåfal skulle människan vara övernaturlig.
Nej, vi utgår ifrån människan, hur skulle då människan kunna vara övernaturliga?
Jorden har en väldigt speciell plats i vårat sol-system. Det ligger precis så att solen strålar lagom mycket för att våran relativt liten atmosfär klarar av ljuset. Det leder till att vissa ämnen så som syre etc kan bildas. Men platsen är inte allt, utan hur sol-systemet ser ut. T.ex, Jupiter har gjort en massa nytta för oss.. t.ex, dragit åt sig en massa livsfarlig skit från universum och även givit oss en hel del mer sol ljus. Våran måne har hjälpt oss, som jag även sa om jupiter, med att ta imot en massa skit från universum.
Tänk nu på alla sol-system det finns i universum, nu till något annat..
Om du säger så här "Nu bröt någon armen" så kan du vara 99,0,306% säker på att det är sant. Och hur många är vi på jorden då? Jo, vi är ungefär 11-12 miljarder personer. Dock lever vi på en väldigt liten yta så chansen att du har rätt ökar (skumt va?).
Nu går vi tillbaka till det jag pratade om innan fast jämför med det ovan. Om vi säger att det finns en till planet som har samma sorts platsering och samma sorts fördelar som våran planet så är det en chans på 99,9,270% är det är sant bara för att universum har en sådan extrem storlek. Det är en väldigt stor chans det. Så då säger vi att det är en chans på 99,9,270% att det finns utomjordingar.
Mitt slut giltiga svar på utomjordings frågan :
Jag är 99,9,270% säker på att det finns.