💬
Logga in
Fuska.se

Fuska.se I Underläge

233 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 12 · Mästerfuskare

alltså, att denna sida ligger i underläga mot vissa andra tror jag beror på, att vi har många unga medlemmar som bara gör sk. "hjälp mig fort" inlägg. dvs. det saknas kvatlitets trådar. Om någon skapar en bra tråd så blir den oftast "förstörd". I övrigt så tycker jag att avstängnings tiden är alldeles för lång, blir man avstängd en månad pga ett onödigt inlägg så är det lätt att man faller till andra forum. Hela principen bygger på att man måste få medlemmarna att komma tillbaka regelbundet.

Layouten är helt ok. inga problem där.

I somliga fall tycker jag att moderatorerna låser för mycket. vad är felet med några lek trådar. ? jag tycker att fuska.se borde följa de andra forumens exempel och ha ett lek/frågesports forum där man kan ha sådana trådar. Men natrurligt vis ränsa bort de trådar med konstiga/icke fungerande trådar.

En trevligare ton mot varandra på forumet skulle inte vara helt fel heller. Jag vet att jag inte alltid har varit så jätte trevlig (nästan bara i debatt fourmet) men jag har börjat skärpa mig, eftersom jag försöker undivka en ny varning till varje pris. Dessutom så tycker jag att reglerna kan vara lite luddiga. Vad är det ett onödigt inlägg? är "jag håller med ***** " ett onödigt inlägg eller är "# du är dum!!!!! [insert en massa smileys here]" ett onödigt inlägg. Det känns väldigt frustrerande när man får en sådan varning, eftersom man inte kan avgöra om just den moderatorn som får syn på det inlägget kommer tycka det är onödigt eller inte.

Man borde verkligen göra något åt "live" funktionen som knappt används. Kanske ta bort ?

Sedan så är det helt omöjligt att komma in på forumet vissa dagar och allt går segare än engelsk smörkola....

Det är vad jag tycker behövs rättas till här på forumet

Nivå 9 · Veteranfuskare

men det är fortfarande svårt att göra om sidan så värst radikalt - admin kan ju inte göra allt. som sagt kan han skaffa medarbetare, men vågar man exempelvis ge ut serverlösen och tillåtelse att modda om hela forumet till någon som du aldrig har sett, inte är 100% säker på vad personen heter, kan, eller hur bra den är på att beara konfidentiell information? det skulle åtminstone inte jag.

men admin har väl kompisar som kan göra det? nja, tveksamt om de i så fall har mer tid än micke, och dessutom lust. ganska få skulle nog vilja ta på sig ansvaret för att ex skriva om ett forum. kanske en inbiten person som verkligen älskar forumet. men då har vi problemet som jag nämnde i början istället.

vet inte om det är för att de inte gillar sidan, snarare att de tycker varken eller. och det är just det som är ett av felen! tror inte de tycker illa om sidan såvida de inte kommer från *den mörka sidan* (.nu) men de tycker inte att den är något särskilt och väljer att inte komma tillbaks. det är nog det största problemet och det var säkert det du menade Trayton. frågan är vad ska göras? det gäller snarast att hitta något unikt som ingen annan har, en riktig toppenfunktion.

lunar blev knappast mycket större än sina konkurrenter för att det var bäst från början. nix. det var för att det var de första som marknadsförde sig väl och dessutom hade nya, fräsha funktioner som uppdaterades.

känns som att fuska.se saknar just de nya, fräsha funktionerna som ingen annan har... visst, .nu har ingen "Gör din egen lista på spel" funktion men det känns ärligt talat inte så revolutionerande även om jag tycker att det är en kul och bra funktion för oss som är aktiva här.

nästa problem är nog spam och varningar som vissa inte verkar tycka höra till ämnet men enligt mig det är en del i det hela (snälla bli inte sur nu det är forumet och inte vem som skrev vad som vi ska diskutera). let me just xplain.

förutom att vi tappar många nya medlemmar så tappar vi även en del gamla. och de gamla medlemmarna hoppar verkligen inte av efter ett eller två år, eller mer, för att micke exempelvis inte har lagt in en "Gör-ditt-eget-spel" funktion. enligt mig drar de för att:

A. De tycker forumet har spårat ur.

B. De har fått en varning som de tycker är en smula onödig.

A. på grund av ex. spam som jag inte har ett bra förslag på hur det ska lösas, kanske annat bestraffningssystem.

B. tror inte nödvändigtvis pga att modden var för sträng, men man kanske inte vet riktigt varför man fick den. det står kanske "§1:11 och lite annat" och då är det inte helt lätt att lista ut. man kan höra av sig till modden om man inte redan känner att "nemen orka fuska man blir ju bara varnad och så är det spam och skit". den medlem som hoppat av som jag snackat mest med fick reda på tråden men inte så mycket mer av den aktuella moderatorn, och kände att han inte ville vara aktiv längre p.ga. det. har du varit medlem i tre år och aldrig åkt på en varning är det rätt jobbigt att åka på en för en liten struntsak - kanske så jobbigt att du hoppar av.

lite statistik då till sist:

cirka 7750 medlemmar av totalt cirka 10200 st som reggades efter nov 04 har inte skrivit ett inlägg. av de som reggades efter nov 04 har cirka 550 st skrivit mer än 10 inlägg. jämför med att: cirka 1350 av 5350 reggade innan nov 04 har skrivit mer än 10 inlägg... gah vi fortsätter med statistik av det senaste året istället.

cirka 600 av medlemmarna från senaste året har inte varit aktiva efter en vekca efter reggning.

vi kan väl säga att inte jättemånga lämnar forumet direkt. visst är 600 många men inte så många av 10200. totalt 1600 av alla medlemmar som skrivit något inlägg, har inte skrivit det senaste året.

källa: medlemslistan och reservation för felaktigheter.

Skribenter låter jävligt bra, Det är ganska tråkigt att se samma gamla nyheter dag ut och dag in. Skribenter som kan skriva artiklar om nya spel, Recensioner m.m

Enligt mig beror 80% av allt spam på FM och all (ursäkta uttrycker) FMhorning bara för att man ska ha råd med en astuff avatar.

FM är en helt onödig attiralj som i läget bara förstör mer än vad det nyttar. Visst kom jag hit bara för jag ville vinna avatartävlingar och tjäna jättemycket FM vilket jag också gjorde tills jag skänkte skiten till Salzalada.

Layouten är skön och jag gillar forumet till skillnad från grannsidans där allt är smått och dant.

Varningssystemet är lite lamt, när jag först fick min Varning tyckte jag att Modden i fråga var dum i huvudet och bara ville sätta dit mig. Nu förstår jag att stämningen på forumet skjunker drastiskt pga saker som jag skrev. Det borde finnas vissa regler som skickar en till autoban.

Den bästa/roligaste delen av Fuska.se är Debatt där allt går Moget och Bra till. Inget onödigt spamm osv.

Moderatorer inriktade till speciella saker hade varit skitbra också, tex någon som hänger mycket på PS2 delen blir moderator där och fixar där medans en Gamecubekille kan hålla sig till Gamecubeforumet och modda där.

Senast ändrad:

18 Nov 2005
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #24

Jag gillar inte idéen av att det är forum moderatorer. Det skulle bara bli massa strul med det. Bättre att skaffa fler moderatorer som moddar på allt.

Jag måste nog säga att jag inte alls gillar layouten. Blå/vit är ingen välkommnande färg. Dessutom känns allt så "stort".

Nivå 8 · Veteranfuskare

Oj, oj, oj! Ni har skrivit en hel del text här. Har läst allt ihop, mer eller mindre. Jag skulle inte hinna skriva så mycket på 30 minuter, den saken är säker.

Fuska . nu har en massa störig reklam på ena sidan. En del kanske tror att .nuarna har mer fusk. Det kanske de har också. Men det är oftast samma fusk hela tiden! :angry:

Jag trycker det här är en bra sida, men den kan bli bättre. IPB är häftigt, men jag tycker faktiskt att ni ska byta till PhpBB.

Dessutom har fuskarna.sen också en sån där livebox eller vad det heter.

Fuska Mynten borde ni inte ta bort, för då skulle alla tjata om att få någon vara. T ex: 'Kan jag få lila text på mitt användarnamn' eller 'Jag vill ha ett eget forum'. Där imot tycker jag att man skulle få ta bort sina egna inlägg, men då förlorar de FM.

Hinner inte skriva mer nu, så vänta tills på måndag.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Vi flyttar sidan, skapar om servern och gör en reborn. Inför skribenter, utser nya moderatorer och får ett helt annat lyft. Jag förstår inte vad som är problemet.

Växlingen ifrån Fuskarna.nu till Fuska.se var ju tillbörjan ett genidrag och det var då istortsett alla medlemmar registrerades för att sedan lägga av. Alla forum håller inte i all evighet, och det behövs förändringar, fräscha sådana.

Håller med Trayton till 100%, tycker det dels är modigt men oxå smart tänkt, och jag vill verkligen hitta ett perfekt spelforum. Jag tycker inte själv att den här sidan är speciellt bra, fusken är rent ut sagt värdelösa, för att inte tala om recensionerna. Jag har dock genom åren fått en mängd vänner över forumet, så börjar som chattkompisar och sedan utvecklat till en relation IRL. Dvs att jag träffat personer här från sidan på eget bevåg, vännerna sätter inga gränser.

Det är just därför jag hänger här, kompisarna håller mig, jag har fått många roliga stunder pga Fuska.se och stödjer därför sidan, trots min negativa åsikt.

Nu har tyvärr massinvationen utav oseriösa användare på riktigt satt igång, och jag ber alla att skärpa sig. Det är ett fint och charmigt forum ändå, på nåt sätt.

Jag har velat ta upp, ungefär, samma sak flera gånger tidigare, väntade bara på det rätta ögonblicket. Nu behövde jag inte ens göra det själv.

Jag vill ha en förändring, och jag hoppas fler personer härifrån håller med mig. Om inte "styrelsen" hänger med på det är jag villig att ta det i egna händer.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vi flyttar sidan, skapar om servern och gör en reborn. Inför skribenter, utser nya moderatorer och får ett helt annat lyft. Jag förstår inte vad som är problemet.

Nice idé, på så vis får man bort alla medlemmar som inte är aktiva/dubbelanvändare och de som är aktiva reggar sig igen ;/

Servern skulle säkert gå snabbare om alla dessa tusen som inte är aktiva/dubbelanvändare som inte används försvinner.

Jag håller med dig MeM, men det finns nog mååånga personer här som inte gör.

Nivå 9 · Veteranfuskare

jag håller delvis med... en rensning behövs samt något för att se till att det inte händer igen med massvis med inaktiva användare. en automatisk borttagning efter en månad om du inte varit aktiv och inte skrivit x antal inlägg.

flytta sidan osv kanske är lite synd, man får nya medlemsnummer, ser ingen skillnad på gamla och nya men någon sorts rensning behövs, det föreslog jag redan i somras men admin ansåg att vissa bara reggar sig för att ex. spela i spelhörnan så därför kan de inte ta bort användare hursomhelst...

om vi however skulle göra en "reborn" skulle iaf några nya funktioner behövas och nya komma ut i hyfsad takt, då stannar folk kvar, forumet lever på ett helt annat sätt. nu är det snarare en trött pensionär.... och ändrar lite varningssystem, moderatorpolicys etc. så kan vi få ett riktigt bra forum som håller gen bra stund.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Jag skulle vilja föreslå en rensning på alla medlemmar som inte skrivit mer än 100 inlägg (ett exempel) hjälper inte det så rensar vi mer tills vi bara har de seriösa kvar.

Fler moderatorer, skulle också vara en bra idée. Epaaj och Kazen^ ser man ju inte till nu för tiden. och #21 finns ju, men moddar knappt något (vad jag har sett) Så det finns 1 bra moderator kvar (du vet vem du är) tro inte att jag fjäskar lite nu. Men så tycker jag.

Sedan så behövs det fler fusk, eftersom det knappt finns några. Många tycker nog att det är alldeles för mycket besvär för så lite betalt att lägga in fusk.

Live kan vi skita i fullständigt och ta bort. det är bättre och lägga kraften på andra saker. Eftersom live fortfarande visar medelanden som "det är valborg"

Varnings korten är på tok för dyra. Man borde kunna förtjäna ett genom att visa att man skärper sig istället. Om någon nu skulle luras så stängs den personen bara av.

Jag hoppas verkligen att fuska.se förändras till det bättre. Eftersom jag har haft så otroligt roligt här *blir nostalgisk och minns svunna tider om maneter och presidenter*

19 Nov 2005
Jag skulle vilja föreslå en rensning på alla medlemmar som inte skrivit mer än 100 inlägg

Sådär kan man inte göra, tänk på dem som precis blivit medlemmar, dem har inte skrivit 100 inlägg, vilket skulle betyda att de rensas direkt efter att de registrerat sig.

Det skulle vara bättre att dem som inte varit inloggade på en viss tid rensades.

Det är ju bara att registrera om sig?

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Jepp, fuska.se är ingen vidare sida egentligen. Men mina vänner jag fått härifrån slår det mesta jag hittat på internetväg.. En reborn vore gött.

Nivå 12 · Mästerfuskare
Jag skulle vilja föreslå en rensning på alla medlemmar som inte skrivit mer än 100 inlägg

Sådär kan man inte göra, tänk på dem som precis blivit medlemmar, dem har inte skrivit 100 inlägg, vilket skulle betyda att de rensas direkt efter att de registrerat sig.

Det skulle vara bättre att dem som inte varit inloggade på en viss tid rensades.

tänk om man reser bort då ? Eftersom nästan inga som registrerar sig nu förtiden är seriösa så, varför inte ?

Nivå 6 · Fuskare

Jag är för en "Reborn". Att nollställa forumet vore bra. En massa "skräp" som bara gör sidan segare skulle försvinna.

Jag tycker även att huvudsidan (inte forumet) borde göras om lite. Jag gillar inte alls systemet med fusk och tips. Det skulle vara mycket bättre om alla fusk och tips samlades på en sida istället för flera som nu (med en sida för varje medlem som skickat in något). Recensionerna funkar dock bra. De är bra att de är på egna sidor.

Sen skulle en rensning bland alla speltitlar i fuskarkivet behövas. Det finns flera som syftar på samma spel. tex finns "Pokémon Guld/Silver" och "Pokémon Silver/Guld". Det behövs inte fler än en. Många spel är det likadant med.

Att många av recensionerna och fusken har dålig kvalité är sorgligt. Nästan alla är inskickade av medlemmar. Då kan man ju fråga sig om de verkligen vill hjälpa till att göra fuska.se till en bra fusk-site eller bara för att tjäna några extra fuskamynt.

Sen några månader tillbaka har vi mods kunnat godkänna eller neka inskickade fusk/tips/recensioner/nyheter. Jag har nekat många rent ut sagt värdelösa texter. Några som legat på gränsen har jag släppt in. Jag tycker inte man kan vara hur hård som helst.

Hur som helst så behövs en utrensning av både huvudsidan och forumet. Skribenter som har som jobb att leta reda på nyheter och fusk skulle vara bra. Då kan man vara mer säker på att man får in texter med högre kvalité.

Att det finns lite fusk kan man inte enbart skylla på admin om. Han kan omöjligt ta reda på all världens spelfusk. Det är därför han bett alla medlemmar att skicka in. Det är då sorgligt att många missköter detta och skickar in skit.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #35

Har admin ens läst detta? Bryr han sig? Vet någon?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Men något måste ju göras. eftersom (ursäkta att jag säger det) forumet håller en låg kvalitet på inlägg och trådar. Man kan inte bara säga: Nu bättrar ni er och där med basta ! Utan man måste aktivt göra något. Dessutom tror jag ingen av dem som orsakar problemen ens har läst den här tråden.

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Som sagt, forumet har ökat något oerhört på senaste tiden. Har ju statistik så vet. Det som har hänt är väl att yngre personer har hittat hit, vilket är kul även om det sänker kvalitén på stavning och grammatik.

Att något måste göras kan jag verkligen inte hålla med om. De som missköter sig kommer automatiskt att falla bort genom varningar och avstängningar ifall de inte lär sig och leva efter reglerna. Ang. funktioner och liknande så skall det tas upp i "Förslag på nya funktioner"-tråden.

Det som alla kan göra är ju helt enkelt att anmäla trådar, eller på ett schysst sätt rätta de som gör fel. När det gäller fusk/rec/nyheter så är ribban satt hyffsat högt vilket gör att många inskickade grejor faller bort.

Framförallt så skall jag se till att konsollforumen kommer att få bättre uppvaktning. Det är dessa forum som ger FuskaMynt och därmed kan bjuda upp till onödiga trådar och trådar som bryter mot reglerna.

Nivå 0 · Nykomling

Vad är orsaken till detta

Det kan finnas flera orsaker att fuska.se inte är lika populärt. Bland annat kan det vara för att det förekommer mycket spam, dåliga fusk och usla recensioner. Det finns faktiskt någon som hackat sig in på mitt account och spammat. Men i alla fall, annars kan det bero på att många av medlemmarna på .nu sidan en gång vart medlemmar här och tycker att det är moderatorernas fel. Jag vet några som anser att moddarna på fuska.se är för varningsglada. Får man en varning kan det få en att tappa lusten att fortsätta. På .nu sidan existerar inte sånt, vilket gör folk på bättre humör och ökar lusten att arrangera sig. Eller så kan det bero på layouten på fuska.se. Den verkar inte lika mysig eller välkommnande.

Jag håller verkligen med när det gäller .nu grejen. Det var faktist anledning till att jag lämnade fuska.se för ett par år sedan. Jag har varit med sedan PHPBB tiden. Men sen när jag blev varnad så hade jag ingen lust att komma tillbaka igen.

Senast ändrad:

20 Nov 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag tycker läget faktiskt är så kritiskt, så jag håller fast vid min Reborn.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Som sagt, forumet har ökat något oerhört på senaste tiden. Har ju statistik så vet. Det som har hänt är väl att yngre personer har hittat hit, vilket är kul även om det sänker kvalitén på stavning och grammatik.

Att något måste göras kan jag verkligen inte hålla med om. De som missköter sig kommer automatiskt att falla bort genom varningar och avstängningar ifall de inte lär sig och leva efter reglerna. Ang. funktioner och liknande så skall det tas upp i "Förslag på nya funktioner"-tråden.

Det som alla kan göra är ju helt enkelt att anmäla trådar, eller på ett schysst sätt rätta de som gör fel. När det gäller fusk/rec/nyheter så är ribban satt hyffsat högt vilket gör att många inskickade grejor faller bort.

Framförallt så skall jag se till att konsollforumen kommer att få bättre uppvaktning. Det är dessa forum som ger FuskaMynt och därmed kan bjuda upp till onödiga trådar och trådar som bryter mot reglerna.

Det kommer ta en väldig tid för alla de som missköter sig att få alla sina varningar. Att yngre människor hittar hit är inget problem, bara man slipper alla dessa "JAGVILL HA JÄLP NUUUUU !!!!!! [insert 10 smileys here] trådar som ligger och skräpar i fel forum. Man borde göra folk mer uppmärksam på reglerna. tex. Innan man kan skriva sitt första inlägg så poppar reglerna upp. Annars kanske stavnings kontroll vara en bra idée (finns forum som har det) där ett inlägg inte går att posta om det är för mycket fel.
🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.