r5ewgythijasr Skrivet 22 November 2005 Rapport Dela Skrivet 22 November 2005 Vad för mediaspelare använder du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 22 November 2005 Rapport Dela Skrivet 22 November 2005 Jag har laddat ner en massa codec men det funkar inte. Kan nån expert ge mig ett svar. Det är förmodligen just därför det inte fungerar...har du för många codecs kan det bli konflikter emellan dem. Det resulterar oftast i svart eller grön skärm vid uppspelning av film. Avinstallera ALLA codecs du har. Sen kan du installera de du vill ha. Ffdshow räcker för de flesta, men jag rekommenderar ändå K-Lite Codec Pack eller liknande codec pack. Ska du köra med ett codec pack MÅSTE du välja ETT enda och INGA fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 23 November 2005 Rapport Dela Skrivet 23 November 2005 Jag har laddat ner en massa codec men det funkar inte. Kan nån expert ge mig ett svar. Vi hade nyss formaterat om datorn och då hade jag bara wmp.(windows media player)då vart det svart skärm så då installerade jag en codec men det hjälpte inte. då instalerade jag andra codecs en efter en men ingen av dem hjälpte. och jag avinstalerade en codec innan jag instalerade en ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svenolof Skrivet 23 November 2005 Rapport Dela Skrivet 23 November 2005 (redigerat) använd vlc tar nästan alla format och under texter går skit lätt att använda finns på http://www.download.com/ and then its just to roll the film Redigerat 23 November 2005 av lalle_calle Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 23 November 2005 Rapport Dela Skrivet 23 November 2005 Vi hade nyss formaterat om datorn och då hade jag bara wmp.(windows media player) då vart det svart skärm så då installerade jag en codec men det hjälpte inte. då instalerade jag andra codecs en efter en men ingen av dem hjälpte. och jag avinstalerade en codec innan jag instalerade en ny. Om det bara händer med vissa filmer kan du tanka Gspot...med det kan du ta reda på just vilken codec en film kräver. Hur som helst ska du dumpa WMP och köra med MPC eller VLC istället...och uppgradera WMP till 10:an om du inte redan har gjort det. Har du testat med ett codec-pack ännu? Det brukar följa med diverse bugg-fixar i dem som kanske kan lösa det. OBS! Akta dig för Nimo Codec Pack och K-Lite Mega Codec Pack....de är inte bra längre. Men "vanliga" K-Lite Codec Pack och t.ex Gknot är jävligt bra. ------------------------------- Har du kollat så att du inte har råkat ställt ner filmkontrasten helt i grafikkortsinställningarna? Är det så, så är det bara att dra upp dem igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 23 November 2005 Rapport Dela Skrivet 23 November 2005 använd vlc tar nästan alla format och under texter går skit lätt att använda finns på http://www.download.com/ and then its just to roll the film jag har använt vlc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 23 November 2005 Rapport Dela Skrivet 23 November 2005 Ok, vad är det för film du ska spela upp? Vilket format? Har du provat SLDCodecPack? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 24 November 2005 Rapport Dela Skrivet 24 November 2005 Ok, vad är det för film du ska spela upp? Vilket format? Har du provat SLDCodecPack? jag har prövat det och inget format funkar inte ens flashfilmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 26 November 2005 Rapport Dela Skrivet 26 November 2005 Som många redan nämnt, fixa VLC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Hagsten Skrivet 26 November 2005 Rapport Dela Skrivet 26 November 2005 de kan vara så att nåra inställningar e fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 26 November 2005 Rapport Dela Skrivet 26 November 2005 (redigerat) Som många redan nämnt, fixa VLC. Ähm, inte för att låta ohövlig zimens men JAG HAR SAGT TUSEN GÅNGER ATT JAG REDAN HAR INSTALERAT VLC Redigerat 26 November 2005 av alan.shalaji Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svenolof Skrivet 26 November 2005 Rapport Dela Skrivet 26 November 2005 och det funkar inte för isånt fal såkan det var så att du har instält på att du har två skärmar även fast du inte har det för filmerna vsas bara i den ena skärmen. No mater what thats the way it is Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.