Hoppa till innehåll

Ninja Gaiden Hjälp


ryu-hayabusa

Rekommendera inlägg

tjena,,ja kanske kan hjälpa dig,menar du bossen som ser ut som en bläckfisk med assa armar??

 

om de e den bossen du menar ,han e jätte lätt,du ska göra som jag gjorde,hoppa och slå hela tiden,nära honom hela tiden,på så sätt kapar du hans tenakler fortare =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Gäst Twiztha_MF

jag har klarat spelet på alla svårighets grader ( ja MN också ) och jag kan säga dom enklaste sätten

 

bläckfisken: använd DS ( dragon sword ) och gör FS ( flying swallow ) på tentaklerna när dom inte rör sig eller attackerar med det kapar du armarna på han och när du har kapat båda är det bara att attackera kroppen.

 

masakado ( han heter det på riktigt ) : döda gubbarna runt först och främst ( det är 8 - 12 stycken ) sen ställer du digvid dörren masakado kom ifrån och laddar upp en ultimate med dragon sword ( håll inee Y ), sen när han är nära släpp så går du rakt igenom han, gör en bra combo som du är bra på då, repeat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har klarat spelet på alla svårighets grader ( ja MN också ) och jag kan säga dom enklaste sätten

 

bläckfisken: använd DS ( dragon sword ) och gör FS ( flying swallow ) på tentaklerna när dom inte rör sig eller attackerar med det kapar du armarna på han och när du har kapat båda är det bara att attackera kroppen.

 

masakado ( han heter det på riktigt ) : döda gubbarna runt först och främst ( det är 8 - 12 stycken ) sen ställer du digvid dörren masakado kom ifrån och laddar upp en ultimate med dragon sword ( håll inee Y ), sen när han är nära släpp så går du rakt igenom han, gör en bra combo som du är bra på då, repeat.

 

 

hej vet du hur man kommer ut från ruinerna när man har dödat doku första gången svara så fort som möjligt tack! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

på bana fem möter man ju dom där röda dinosarierna dom har jag inge problem med det är bossen efter dom jag inte kan klara hur gör man för att döda den

 

>Gör sa här: spring fram mot den sen gör du A+X (spring framat A+x mot armarna) sen ramlar dom av, nu ska du trycka X hela tiden och sla mot ögonen typ.

 

men det är det svara som kommer efter chapter 5

 

Ett tips mot bossen i chapter 6:

använd Vigorian Flail och gör:spring fram mot foten sen A+Y.

efter det X hela tiden, sen skjuter bossen typ skelettbitar tryck vänster trigger+vänster,höger,vänster,höger. Sen kommer den kanske att försöka bita dig.

spring till sidan. Den kommer kanske försöka träffa dig med svansen, försök att hoppa över den. Om den stampar hoppa bak. Det kan vara bra om du har Great Devil Elexir.

Försök tills du klarar den, jag klarade den utan elexir (den är busenkel med elexir).

Om du har Great Devil Elexir: spara en till slutet. Använd: The Art of the Fire Wheels helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...