Hoppa till innehåll

Ännu Ett Nytt Pokémon-spel


Eric_H
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 1.1k
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

jag har en till pokemon ide

namn: mozkiteer

mygg-pokemon

utvecklas från Wormster på level 5

typ:bug/flying

attacker:(i den ordning den lär sig dom)

leech life,leer,gust,twineedle,screech,double-edge,

buzz beam(tar 150 i skada och förvirrar motståndaren, men gör användaren så trött att den måste vila upp sig en gång ) och giga drain. p.s om du utvecklar wormster på level 7 istället så lär den sig absorb.hoppas du gillar iden. :kung:

Redigerat av flygon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ni är bra på idéer! Här kommer jag med en Pokémon som ska vara med:

 

Namn: Lecha

Typ: Bug/Water

Attacker: I leveln du fångar den: Scratch, Leach Life (eller hur det nu stavas). Attacken den lär sej på några levlar längre fram: Asorb. Attack den lär sej när den utveclkas till Lechmen: Quick Attack. Attack den lär sej på en till level fram: Mega Drain. Attack den lär sej när den utvecklas till Lechiwa: Giga Drain.

Svaghet: Flying, Electric, Ground.

Super effektiv mot: Stone, Ice.

 

Jag kom på en till:

Namn: Rargon

Typ: Fire/Ground

Attacker: I leveln du fångar den: Double Edge, Flame Ball, Bite. Attack den lär sej när den utvecklas till Rargoenna: Blast Burn.

Attack den lär sej i level 100: Fire-Flame Attack.

Svaghet: Water, Physic.

Super Effektiv mot: Grass, Electric, Ice, Bug Fly.

 

FisharMario (som nu heter Tomatketchup) skrev att det bara var Pokémon White och Purple. Men egentligen är det TRE versioner. Den tredje heter Pokémon Power.

 

Jag har gjort spelkartongen också (som en Gameboy Advance-låda):

Redigerat av Eric H
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där med förpackningarna...Väldigt snygga, men vore det inte bättre med några nya pokémon (alltså såna som du och andra hittat på i den här tråden) på förpackningarna? Du skulle ju kunna beställa bilder av några som är bra i photoshop (typ Burken bj), och ge dem beskrivningar. Det skulle vara ascoolt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ny ide!

namn:wormster

typ:bug/water

mygglarvs-pokemon

utvecklas till mozketeer på level 5.

attacker(som den lär sig innan den utvecklas)

water sport,harden, men om du utvecklar den på level 7 istället, så lär den sig absorb efter utvecklingen.

hoppas ni blev nöjd!

P.s kanske inte så bra namn, ni får gärna hitta på ett nytt.

Redigerat av flygon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Godkänd idé flygon.

Smash: Tycker du att dom var så bra? Jag fattar inte att alla tycker att dom var så bra.

 

Ps gjorde den i Paint.

 

Jag skickar alla tre versionerna.

 

Jag bifogar en bild på Prof.Kelmer

 

Ps det ni ser under hakan och över näsan är mustarchen och skägget.

 

Jag kan skriva lite fakta om honom:

Prof.Kelmer är Professor i Ulrira Regionen. Faktiskt är han Prof.Oaks bror (har jag hittat på) men trots det har dom inte samma efternamn. Precis som dom andra Professorerna har Kelmer vigt sitt liv åt Pokémonforskning. Han är väldigt intresserad av varelserna och har även en egen Pokémon, Wartortle. Han tränade upp den pojken som nu är Team Aqazzs ledare. Tidigare i sitt liv har Prof.Kelmer varit Gymledare i Ulriras huvudstad (Ulrira city) men när han blev besegrad av en annnan så blev han Pokémonprofessor. Här är Prof.Kelmer:

Redigerat av Eric H
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...