Hoppa till innehåll

Vad E Tibia?

Desu

Rekommendera inlägg

tibia är ett onlinesspel där du skapar en gubbe som du spelar med.från level 1-8 spelar du i världen rookgard.sen kan du spel i olika städer t ex.Thais,venore,kazardoon mm.

Du går upp i level genom att döda monster.när du dödar monster får gp (pengar) som du kan köpa t ex.armor,weapon,shields mm.

Detta var bara en liten bild av Tibia.

Om du är intreserad gå in på http://www.tibia.com/home/?subtopic=download för att börja spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet att det är ett mmporg men vet inget mer vad e det? :gitarr:

Ifall du vet vad Runescape är,då kan du få ett ungefärlig bild av Tibia.

Man går runt med sin gubbe och man kan t.ex döda folk,djur osv.

Men jag personligen tycker att Runescape är bättre.

Men ifall du vill veta exakt hur det är,logga bara in hemsidan,fast du måste ladda ner den och sen skapa ett account,men i Runescpe behöver du inte göra det utan bara skapa ett account och sen är det bara att spela,men testa båda spelen och sen se vilken som är bättre och sen får du veta vad Tibia är,alltså ett online spel,där du kan spela med folk över hela världen.

EDIT:Vet att det var nästan samma svar som Xorys fast jag lade till lite.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tibia suger har spelat det och terra nånting jagn hitta har världen sämwsta grafik men man kan skaffa logs som i runescape kom ej i håg länken

Håller med dig,tycker att Runescape är bättre.

Vilken gillar du mest,Runescape elelr Tibia?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Tbia är ett online spel som man måste ladda ner. Det har ganska dålig grafik och inte särskilt kul.

"ok".

Så du menar att man inte måste instalera vanliga spel som man har på cd-skivor på datorn? Och detta beror på att vissa program behöver vissa dll filer som finns i datorn.

"Dålig grafik", "ok", motivera... Jag tycker f*n då Runescape med sin fattiga 3-d imitation är fett mycket sämre. Har du ens sett Tibias juluppdateringarna?

Vadå inte särskilt kul? Det har ju mer handling än vad Runescape har...

På Runescape ska man få Full rune, en viss lvl. Det är det enda... På tibia upptäcker man nya saker varje dag.

Jag kan slå vad om att aldrig spelat Tibia, bara kollat på ett par SS's

Det där angående grafiken... Runescape har f*n inte så mycket bättre grafik. Jag kan bara säga detta att om ägarna till Runescape inte kan hantera 3-d grafik så ska de inte ens försöka med det...

Kommentera gärna mitt inlägg, men MOTIVERA också.

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tibia är dåligt!

Man kan bli dödad vart som helst,vilkenlvl man än är och man måste ladda ner den!

Så ifall man laggar,då är det kört för dig,stort sett..så därför kan man inte spela,alltså dem som laggar där.

Men ifall vi tittar på Runescape kan man inte bli dödad vart som helts,bara i wilderness och ifall "Random Event" kommer som t.ex Shade,Zombie,RockGolem osv.

Men detta händer sällan,men det hände mig dock och jag dog. ^^

Och ifall vi tittar på hur det laggar i Runescape,då är det inte alls lika mycket,kanske lika mycket som Tibia beroende på hur snabb din data är.

Grafiken suger på båda spelen (är dock inte säker på tibias,var längesen jag såg den.)

Jag personligen gillar Runescape mer och har aldrig spelat Tibia.

Runescape har handling,försöka bli rik,gå upp i lvl och stats och när man har blivit ungefär i lvl 80-85 och har mycket i woodcutting,smithing,mining,då är det ett bra läga att bli member och upptäcka mycket mer!

Tibia vet jag inte så mycket om,kan någon kanske förklara?

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många ställen på tibia man kan vara utan att bli dödad (protection zone).

Och det finns flera världar som har non-PvP.

Laggningen är lika mycket på båda spelen... Om ens DATOR inte klarar av Tibia klarar den inte RuneScape.

Här kan du se lite screenshots på Tibia.

http://www.tibia.com/home/?subtopic=screenshots

Tibia har en hur stor map som helst... Ingen har hunnit upptäcka hela kartan än, man hittar nya saker hela tiden.

Det finns minst 40+ olika quest, man möter olika saker på alla sågott som, dem utspelar sig i olika miljöer, vissa quest tar längre tid då man behöver åka lite hit och dit andra quest finns på ett ställe. Och det kommer nya quest nästan hela tiden.

Orkar inte berätta allt, det får någon annan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...