ullbergan Skrivet 20 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2004 någon som vet ett pogram där man kan göra hemsidor och det ska vara gratis och man ska kunna ha 200 mg på sidan eller mer och man ska helst kuna ladda ner den till data n för vill göra en hemsidan nu eller snart i alla fall :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
datavirre Skrivet 20 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2004 front page går att ladda ner. Men jag vet inte om det e bra, jag gjorde min hemsida i html. Men min polare säger att front page e bra. Ps. ladda ner det från DC++ lr Kazaa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst X-Star Skrivet 20 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2004 Jag har frontpage och det är bra men det är inte fritt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ullbergan Skrivet 20 Januari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2004 vadå fritt och datavirre det dära html är det gratsi och var kan man ladda neren kurs eller så för man måste ju skriva en massa saker :( och frontpage hur mycket kan man legga upp på sidan jag vill ha i alla fal över 125 mg och vad är sidan :? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DaNiEl tHHe GamER Skrivet 20 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2004 vet inte om jag ska skriva om sidan är Reklam Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ullbergan Skrivet 20 Januari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2004 skicka pm då :? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst X-Star Skrivet 21 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2004 vadå fritt och datavirre det dära html är det gratsi och var kan man ladda neren kurs eller så för man måste ju skriva en massa saker :( och frontpage hur mycket kan man legga upp på sidan jag vill ha i alla fal över 125 mg och vad är sidan :? Jag tror ni har fått mycket om bakfoten när det gäller hemsidor! Html är ett språk som man "gör hemsidor i". Frontpage är en så kallad WYSIWYG-editor som man skriver in texten bara rakt ner och så kodar den om till HTML. Men det är mycket bättre att koda själv för WYSIWYG-editorer kodar för det mesta inte rent. Frontpage och Dreamwawer är WYSIWYG-editorer! Om du skall ladda upp en sida på nätet krävs ett webhotell. Det finns många gratis hotell som t ex Passagen, Geosites, Tripod och många fler. Det finns en guide på webhotell som kostar (och som brukar vara bättre) på www.internetworld.se och på www.datormagazin.se en bra sida för tips till websideskapare är www.tiger.se/sida som räknar upp mycket som man bör tänka på och har även Javascript, Cgi och mycket mer. WYSIWYG=WhatYouSeeIsWhatYouGet Villket betyder Det du ser är vad då får! Lycka till med websideskapningen! Hoppas det blir en bra sida! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paradox Skrivet 21 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2004 Anteckningar går om man är bra. Men kom ihåg när man sparar skriv .html i slutet av filnamnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mr.best Skrivet 21 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2004 nej det ska inte stå html för det kan bara vara 3 bokstäver. .htm ska det stå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst X-Star Skrivet 21 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2004 Så sant så! .htm skall det stå! Är du nöjd med dina svar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paradox Skrivet 21 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2004 Men det går med .html också prova så får ni se... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst X-Star Skrivet 21 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2004 Ja det kanske går men nästan alla editorer skriver .htm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.