kkthxbye Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Tycker ni smällare ska vara från 18 år elr inte?..Kan barn klara sig själva med smällare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 det är väl en ganska så dum fråga, det är som att fråga om ett barn få köpa riktiga vapen eller inte, och i dag med massa barn som sitter vid tvspel 24/7 så är det bara en fråga om deras värklighets uppfattning rubbas och dom får för sig att leka krig på riktigt med smällare/fyvärkerier... plus så får väl inte smällare säljas längre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Smällare får säljas,men inte till mindreåriga,och ja,jag tycker att det ska vara förbjudet för dem som är mindre än arton. Men det finns ju smällare för femton åringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KNUTTE Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 jag tycker man ska få köpa dom. om man har en lapp från sina föräldrar att man får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 (redigerat) eh lite men lappen kan ju alltid förfalkas man vet aldrig? och smällare får ej säljas tack vare hundarna :( smällare borde finnas det e skitkult med smällare :D :gitarr: Redigerat 26 December 2005 av girder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 Jag tycker också att det är roligt med smällare,men inse fakta det är som om man bränner sina pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ps2_master Skrivet 29 December 2005 Rapport Dela Skrivet 29 December 2005 jag får använda smällare men bara om jag är försiktig :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ps2_master Skrivet 29 December 2005 Rapport Dela Skrivet 29 December 2005 Smällare får säljas,men inte till mindreåriga,och ja,jag tycker att det ska vara förbjudet för dem som är mindre än arton. Men det finns ju smällare för femton åringar. Är det inte så att dom har tagit bort smällarna, men det finns ju kvar smatterband och sånna saker. Men jag har iaf inte sett några smällare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoxy Skrivet 29 December 2005 Rapport Dela Skrivet 29 December 2005 Där ja bor säljer dom smällare och de e vissa typ 11-åringar som köper och dom i kassab tillåter de....helt sjukt <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ps2_master Skrivet 29 December 2005 Rapport Dela Skrivet 29 December 2005 hm.. jo det ligger nått i vad du säger.. Men det finns ju en andledning att det är åldergränser på smällare. Det är ju krut och allt, nån gång kan de hända att man skjuter av sig en hand eller två. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 29 December 2005 Rapport Dela Skrivet 29 December 2005 (ps2_master @ 29/12-2005 09:12:01) Smällare får säljas,men inte till mindreåriga,och ja,jag tycker att det ska vara förbjudet för dem som är mindre än arton. Men det finns ju smällare för femton åringar. Är det inte så att dom har tagit bort smällarna, men det finns ju kvar smatterband och sånna saker. Men jag har iaf inte sett några smällare.. <{POST_SNAPBACK}> Vart bor du egentligen?Det säljs visst här,som t.ex i Coop Forum,Maxi,Bauhaus osv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 29 December 2005 Rapport Dela Skrivet 29 December 2005 det är förbjudet med smällare, smällare är typ kina puffar, och 50 öringar, tigerskott, som enbart är syfte att smälla, det finns ju sånna där som turkarna utanförs springer runt och skjuter på varandra som tjuter sen smäller Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.