Fusion Skrivet 29 December 2005 Rapport Dela Skrivet 29 December 2005 Men varför säljer man då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 29 December 2005 Rapport Dela Skrivet 29 December 2005 eh lite men lappen kan ju alltid förfalkas man vet aldrig? och smällare får ej säljas tack vare hundarna :( smällare borde finnas det e skitkult med smällare :D :gitarr: Så du tror att det beror på hundarna? Okej, tro det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 eh lite men lappen kan ju alltid förfalkas man vet aldrig? och smällare får ej säljas tack vare hundarna :( smällare borde finnas det e skitkult med smällare :D :gitarr: ja om jag inte minns fel så förbjudde man smällare på till exempel på grund av hundarna elller andra djur Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 Man förbjöd smällare p.g.a av alla småtttingar som smällde av sina fingrar. Varje år på nyårsafton så händer det mer olyckor än ni kan an med fyrverkerier/smällare. Det var därför som de förbjöd det. Jag tycker att det både är bra och dåligt med att smällare är från 18 år. Bra för att inga småttingar lär smälla fingrar av sig, dåligt för att jag inte får köpa det... xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Duckman Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 jag tycker man ska få köpa dom. om man har en lapp från sina föräldrar att man får. Men hur ska dom i butiken då veta om det verkligen är dina föräldrar som har skrivit på, det kan ju lika bra vara du som har skrivit..Inte så smart idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 (redigerat) Det bästa är att man GÅR med en förälder,och inte ta med sig någon lapp eller liknande. Redigerat 30 December 2005 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 Smällare får säljas,men inte till mindreåriga,och ja,jag tycker att det ska vara förbjudet för dem som är mindre än arton. Men det finns ju smällare för femton åringar. och 12-åringar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 12 åringar? Vilka sorter är för 12 åringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 31 December 2005 Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 Eller hur..? Jag har inte sätt smällare för 12 åringar :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoxy Skrivet 31 December 2005 Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 Läste tidnigen igår att en kille råkat spranga av sig handen plus att han trumhinnor sprändes så han blev döv vär han råkat hålla kvar i en smällare. Är det verkligen värt risken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 31 December 2005 Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 Nej det är inte värt risken,men jag är nästan helt säker på att han använde smällaren på ett sätt som man inte ska använda den! Apropå detta,en 17 årig pojke dog av nyårs raket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kkthxbye Skrivet 31 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 31 December 2005 han som sprängde handen hade gjort en egen smällare !, de är ritkigt farligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.