Hoppa till innehåll

Smällare!

kkthxbye

Rekommendera inlägg

• Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men vill man ha något så är det klart man ska få köpa det (för affärer, staten osv) men man får väl acceptera vad ens föräldrar säger.

Exakt ! ( Om det är det som jag tror du menade ! )

Är en förälder med och köper smällare med barnet, då ska man få köpa !

Annars får man inte, det står i lagen och jag tycker att det ska stå kvar !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Xade: då ska alltså alla barn i alla åldrar köpa? okej så om en 6-7 åring går och köper en tiger smällare och får för sig i sin hjärna att kasta den på nån?

Att en 6-7 åring under nyårsdagarna (Nyårsafton, dagarna innan) går och köper en tigeraket och dessutom får för sig att tända den och kasta på någon är inte speciellt verklighetstroende. Åldersgränsen för att köpa raketer borde vara 10. Är man 10 kan man hantera en smällare och förstå att den är farlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

VAFAN!!! SVERIGES ÅLDERSGRÄNSER SUGER!!!!

I finland är dte massor av smällare som e 12+ och förra året köpte min pappa 780 big-papater åt mig :s

Menar ni att ni inte får köpa smällare?

T.o.m. min bror som e 9 år har gått till butiken och köpt, och ingen har sagt något!

Jag och min bror smäller varje år på nyåret och 1:a maj massor smällare!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...