Xade Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Men... löjlig tråd. Det är SJÄLVKLART ATT ALLA SKA FÅ KÖPA. Åldersgränser suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Men... löjlig tråd. Det är SJÄLVKLART ATT ALLA SKA FÅ KÖPA. Åldersgränser suger. Vad tror du skulle hända ifall 9 åringar går och köper smällare ?! :huh:Dem skulle f*n kasta dem mot människor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Men vill man ha något så är det klart man ska få köpa det (för affärer, staten osv) men man får väl acceptera vad ens föräldrar säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Men vill man ha något så är det klart man ska få köpa det (för affärer, staten osv) men man får väl acceptera vad ens föräldrar säger. Exakt ! ( Om det är det som jag tror du menade ! )Är en förälder med och köper smällare med barnet, då ska man få köpa ! Annars får man inte, det står i lagen och jag tycker att det ska stå kvar ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 April 2006 Rapport Dela Skrivet 6 April 2006 Men nej, du fattar inte riktigt. Man ska kunna köpa smällare i affären själv i vilken ålder som helst. Men man borde acceptera om ens föräldrar säger nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 7 April 2006 Rapport Dela Skrivet 7 April 2006 Små smällare tycker jag no att barn kanske får använda om dem är försiktiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 18 April 2006 Rapport Dela Skrivet 18 April 2006 Xade: då ska alltså alla barn i alla åldrar köpa? okej så om en 6-7 åring går och köper en tiger smällare och får för sig i sin hjärna att kasta den på nån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 18 April 2006 Rapport Dela Skrivet 18 April 2006 du tror det skulle hända va?-.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 18 April 2006 Rapport Dela Skrivet 18 April 2006 Xade: då ska alltså alla barn i alla åldrar köpa? okej så om en 6-7 åring går och köper en tiger smällare och får för sig i sin hjärna att kasta den på nån? Att en 6-7 åring under nyårsdagarna (Nyårsafton, dagarna innan) går och köper en tigeraket och dessutom får för sig att tända den och kasta på någon är inte speciellt verklighetstroende. Åldersgränsen för att köpa raketer borde vara 10. Är man 10 kan man hantera en smällare och förstå att den är farlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 18 April 2006 Rapport Dela Skrivet 18 April 2006 Men nej, du fattar inte riktigt. Man ska kunna köpa smällare i affären själv i vilken ålder som helst. Men man borde acceptera om ens föräldrar säger nej. har jag svårt att tänka mig att du gör... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 18 April 2006 Rapport Dela Skrivet 18 April 2006 Jag får köpa vad jag vill. Men jag bryr mig inte om sånt. Ingen borde bry sig om gränser... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 18 April 2006 Rapport Dela Skrivet 18 April 2006 VAFAN!!! SVERIGES ÅLDERSGRÄNSER SUGER!!!! I finland är dte massor av smällare som e 12+ och förra året köpte min pappa 780 big-papater åt mig :s Menar ni att ni inte får köpa smällare? T.o.m. min bror som e 9 år har gått till butiken och köpt, och ingen har sagt något! Jag och min bror smäller varje år på nyåret och 1:a maj massor smällare!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.