Hoppa till innehåll

Asyl


kola_king
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

De som gör brott är oftast de som ansökt om asyl och i flera år väntat på beskedet, och under tiden har dom hela tiden känt enorm oro för att skickas tillbaka. Och då blir de även argare och aggresivare och har lättare att skada någon. Så om man får fram besluten fortare så är risken mindre att de begår brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Migrations verket är för slöa när det gäller att ge besked,som t.ex en leversjuk kvinna som hade några veckor kvar att leva,det tog långt tid för dem att få besked och detta drabbar hälsan psykiskt pga av tiden men som tur var fick hon stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där var ett svagt antydande av hets mot folkgrupp.

 

"vi framstår som en dåligt land eftersom vi har för många dåliga människor i landet... och det blir inte bätre av att vi släpper in fler"

 

Det betyder alltså att du menar att invandrare är dåliga människor, vilket faktiskt är ren och skär rasism.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller fullständigt med dig Kola King!

Ifall några är dåliga,varför anklaga alla?

 

Jag har lovat mig själv att inte skriva i dessa trådar av vissa orsaker, men jag kunde inte hålla mig längre.

 

Apocas inlägg klassas som rasistiskt i dagens svenska samhälle.

Man är rasist om man talar illa om en/flera invandrare.

 

Sedan vill jag förtydliga att många tycker att vi inte ska släppa in fler eftersom vi har många infödda svenskar som mår dåligt & behöver vård, dessa pengar går istället till invandrarna.

Många har också drabbats av invandrargäng som betett sig riktigt illa & därför fått en sådan uppfattning.

 

Sedan vill jag berätta för Fusion (det är främst DU som inte förstår) att det finns både trevliga invandrare & otrevliga invandrare.

Däremot är det ju så att alla buntas ihop, vissa yngre killar vill spela coola inför de äldre & gör därför många dåliga saker, ofta mot "svennar".

 

Många invandrare har också en mycket "osvensk" stil, något som väldigt många har svårt att acceptera.

 

*Jag har kollat genom inlägget & ser inget som vanligt folk ska kunna uppfatta som rasistiskt. Bra jobbat.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, kanske lite överdrivet att kalla det rasism. Det finns både trevliga och otrevliga invandrare, liksom det både finns trevliga och otrevliga svenskar. Men det finns fler otrevliga invandrare (alltså kriminella) om man skulle göra en statistik. Men anledningen är att invandrarna i allmänhet behandlas värre, och kanske har otäcka minnen från krig och sådant, och om man blir behandlad illa behandlar man oftast andra illa. Vi är alla människor, eller hur?

 

Om vi alla behandlas lika kommer vi alla att vara lika schyssta mot andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...