Fusion Skrivet 11 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2006 Men Sverige borde få veta hur andras kulturer är som ett liten "Omväxling". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cola Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 (redigerat) omväxling e det ju inget fel på "turkbutikerna" e ju oftast biliga! jag tycker att fler borde få stanna specilt dom apatiska som ofta skikas till sitt hemland Redigerat 12 Januari 2006 av cola Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Ja tycker att dom ska få stanna om de inte håller på med en massa brott o sånt. men om dom gör de kan dom dra tillbaka till sitt land o göra de där istället tycker ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 13 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 De som gör brott är oftast de som ansökt om asyl och i flera år väntat på beskedet, och under tiden har dom hela tiden känt enorm oro för att skickas tillbaka. Och då blir de även argare och aggresivare och har lättare att skada någon. Så om man får fram besluten fortare så är risken mindre att de begår brott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 Migrations verket är för slöa när det gäller att ge besked,som t.ex en leversjuk kvinna som hade några veckor kvar att leva,det tog långt tid för dem att få besked och detta drabbar hälsan psykiskt pga av tiden men som tur var fick hon stanna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 14 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 läste i aftonbladet igår ( en gammal artikel) om en dömd pedofil och våldtäkts man fick asyl i sverige, och han hade flytt ifrån sitt hemland för att han skulle bli dömd igen... LYCKAT Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 14 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 Konstigt! Men Migrationsverket har brytit mot deras regler flera gånger! Och därför kan Sverige framstå som ett dåligt land pga av några dumma människor som håller på med sådant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 15 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 vi framstår som en dåligt land eftersom vi har för många dåliga människor i landet... och det blir inte bätre av att vi släpper in fler Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 17 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2006 Det där var ett svagt antydande av hets mot folkgrupp. "vi framstår som en dåligt land eftersom vi har för många dåliga människor i landet... och det blir inte bätre av att vi släpper in fler" Det betyder alltså att du menar att invandrare är dåliga människor, vilket faktiskt är ren och skär rasism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 17 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2006 Håller fullständigt med dig Kola King! Ifall några är dåliga,varför anklaga alla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 17 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2006 Håller fullständigt med dig Kola King! Ifall några är dåliga,varför anklaga alla? Jag har lovat mig själv att inte skriva i dessa trådar av vissa orsaker, men jag kunde inte hålla mig längre. Apocas inlägg klassas som rasistiskt i dagens svenska samhälle. Man är rasist om man talar illa om en/flera invandrare. Sedan vill jag förtydliga att många tycker att vi inte ska släppa in fler eftersom vi har många infödda svenskar som mår dåligt & behöver vård, dessa pengar går istället till invandrarna. Många har också drabbats av invandrargäng som betett sig riktigt illa & därför fått en sådan uppfattning. Sedan vill jag berätta för Fusion (det är främst DU som inte förstår) att det finns både trevliga invandrare & otrevliga invandrare. Däremot är det ju så att alla buntas ihop, vissa yngre killar vill spela coola inför de äldre & gör därför många dåliga saker, ofta mot "svennar". Många invandrare har också en mycket "osvensk" stil, något som väldigt många har svårt att acceptera. *Jag har kollat genom inlägget & ser inget som vanligt folk ska kunna uppfatta som rasistiskt. Bra jobbat.* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 17 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2006 Tja, kanske lite överdrivet att kalla det rasism. Det finns både trevliga och otrevliga invandrare, liksom det både finns trevliga och otrevliga svenskar. Men det finns fler otrevliga invandrare (alltså kriminella) om man skulle göra en statistik. Men anledningen är att invandrarna i allmänhet behandlas värre, och kanske har otäcka minnen från krig och sådant, och om man blir behandlad illa behandlar man oftast andra illa. Vi är alla människor, eller hur? Om vi alla behandlas lika kommer vi alla att vara lika schyssta mot andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.