Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

ocarina of time:

Jag vill veta vägen i garon city till bossen.

majoras mask:

Vad ska jag göra nu när jag har sätt skull kid på tornet andra gången?

the windwaker:

Kan man spara på demot?

Jag har provat men det går ju inte!

Skrivet
ocarina of time:

Jag vill veta vägen i garon city till bossen.

majoras mask:

Vad ska jag göra nu när jag har sätt skull kid på tornet andra gången?

the windwaker:

Kan man spara på demot?

Jag har provat men det går ju inte!

1. Dodongo’s Cavern

OBS! Om Du har Din Deku Shield kan den brinna upp om Du blir träffad av en brinnande fladdermus, så byt hellre till Din Hylian Shield.

I det första rummet ska Du använda en av bombblommorna för att bomba upp dörren. Fortsätt sedan i det rummet som vi kan kalla "The big room". Ta Dig fram till höger och använd bombplantorna för att för att bomba dörrar och laserskjutande saker.

Ta vägen som leder till en passage (den andra som finns där leder bara till en Gossip Stone) och döda de första fienderna. Akta Dig när Du har dödat de, för då kommer de att sprängas. I bakre delen av rummet finns det en dörr som behöver bombas upp, men eftersom det inte finns några bombplantor få Du döda en av fienderna i närheten av dörren, så den explosionen blir som en bomb. Rummet som Du nu kommer in i har några fladdermöss och en Gold Skulltula. Förflytta Dig till slutet av passagen och flytta statyn så den står över switchen, så att dörren öppnar sig. Gå vidare genom nästa passage och då befinner Du Dig i Lava rummet tillsammans med två dödliga fiender. Efter att Du har dödat dem, så öppnas en ny dörr. Notera att det finns en dörr som Du kan bomba och fortsätter Du en bit längre in, så hittar Du en bombblomma. (Det finns visserligen inget viktigt i det rummet, men ändå...) Fortsätt neråt i korridoren och döda fienderna, tänk på att de sprängs när de har dödats. Använd en Deku Stick för att tända alla facklor i rummet, så att en ny dörr kan öppnas. Nu kommer Du att vara tillbaka i det första rummet, The Big Room igen. Stig på Switchen för att låsa upp dörren som kommer i Din väg. Gå till andra sidan rummet, men gå inte in i den upplåsta dörren ännu. Spräng istället upp ytterligare en dörr, så får Du kartan. Gå sedan genom den upplåsta dörren och bränn av en bombblomma för att öppna den dolda dörren och gå sedan in i den. Ta en bombblomma och spräng vid de tre statyerna, en av dem kommer att börja röra på sig. Kasta en Deku-nöt på den så den "fryser" och slå den sedan med svärdet. Spring sedan iväg, för statyn kommer att försöka jaga Dig samtidigt som den ska sprängas. Ta kompassen som ligger i kistan i rummet och lämna det sedan. I rummet som Du kommer in i ska Du ta en bombblomma som är precis jämte dörren och placera mellan två av bombblommorna i mitten av rummet. Om den placeras helt rätt kommer alla bomber att bränna av och en trappa kommer framträda som Du kan ta för att komma vidare till andra våningen. Klättra upp för trappan. I rummet som Du kommer in i finns det tre statyer som jagar Dig. Den fjärde statyn som står stilla ska Du flytta på. Bakom den finns det en stege som Du ska klättra upp på. Tryck ner Switchen som finns där för att öppna dörren. Nu kommer Du återigen in i The Big Room, men denna gången är Du på en bro över det.. Fortsätt gå över bron och då kommer Du till rummet med "Moving Spikes". Förflytta Dig till den motsatta sidan av rummet där Du ser ett grått block som täcker en stege. Hoppa upp på plattformen och hitta en kista och en bombblomma. Använd bombblomman för att öppna dörren som finns uppe på stegen. Du måste vänta tills precis innan bomben ska sprängas, och kasta den då. Gå genom dörren. Använd Din Slingshot för att skjuta på ögat för att elden ska försvinna. Gå vidare och gå genom korridoren som leder Dig till Lavarummet med ytterligare två fiender. Döda de båda fienderna och gå genom den nya dörren som har tillkommit. Skjut på ögat för att den första elden ska försvinna. Hoppa sedan ner där den var och vänd Dig om för att skjuta på det andra ögat, för att även den elden ska försvinna. Ta Dig vidare. I nästa rum (Moving Spikes Room) ska Du hoppa över hålet och sedan öppna kistan. Och här hittar Du äntligen BOMBER! Fortsätt genom passagen och tryck ner en Switch. Nu får Du en alternativt sätt att ta Dig till den andra våningen. Gå till höger och hitta en bro. I de hål som finns på bron ska Du släppa bomber så att de hamnar i ögonen. (Fortsätter Du fram på bron finns det en vägg som Du kan bomba. Innanför den hittar Du lite pengar) När Du har sprängt ögonen ska Du använda Dig av Din nya väg för att komma ner till våningen under. Nu kommer Dodongo’s mun vara öppen och den ska Du in i.

Ta Dig ner och gå in i munnen. Gå till höger till "Block puzzle room" och flytta om blocken. Ta Dig vidare genom en korridor tills Du ser ett flyttbart block. Dra ner det i hålet i mitten av rummet. Blocket kommer då att trycka ner en switch, så att dörren till Bossen öppnas. I bossrummet ska Du bomba fyrkanten i mitten av rummet, öppna den lilla kistan för att kunna fylla på bomber och hoppa ner.

King Dodongo

Kasta bomber i munnen på honom och få honom att stelna till. Passa då på att slå med Ditt svärd på honom. När han börjar rulla runt kan Du antingen ställa Dig vid kanten, så han inte träffar Dig eller så kan Du använda Din Hylian Sköld. Använder Du skölden kan Du låta honom rulla över Dig utan att Du blir skadad. Fortsätt bomba och slå han med Ditt svärd tills han är död. Ta hjärtat och stig in i det blå ljuset.

2. man akn se majora på tornet efter varje gång man sparat....hur måga tempel har du vart i?

3 Nej, det går inte att spara på demon

Gäst Donald Duck
Skrivet

man kan inte spara på nån demo och om det gick vore det lite onödit

• Skapa ny...