Dimitri Skrivet 3 November 2003 Rapport Dela Skrivet 3 November 2003 Har fått reda på att saxar är förbjudna. Återstår att ta reda på om det verkligen är det och i så fall måste jag anmäla skolan. Hoppas de tar bort saxarna då.... Så att djuren inte behöver lida i onödan. det måste de göra om det nu är förbjudet. de kommer nog att få böta också... jag både hoppas och hoppas inte det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K.K. Slayer Skrivet 5 December 2003 Rapport Dela Skrivet 5 December 2003 i da var det en rovfågel utanför klassrummet+flera döda småfåglar.tack vare en grupp på hantverksdan som gjorde fågel mat och hängde upp den på mordplatsen. :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zero Skrivet 5 December 2003 Rapport Dela Skrivet 5 December 2003 omänskligt att göra så Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
black_eagle Skrivet 5 December 2003 Rapport Dela Skrivet 5 December 2003 varför kan dom inte låta djuren vara ifred? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zero Skrivet 5 December 2003 Rapport Dela Skrivet 5 December 2003 jag försöker lägga upp en bild fast det går inte särskilt bra tyvärr fast det är omänskligt att döda djur Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 6 December 2003 Författare Rapport Dela Skrivet 6 December 2003 Min syn på djur: Människan sattes över djuren. Men det betyder inte att vi har rätt att misshandla eller plåga dem. Själv ser jag djur som skapelser som vi ska ta hand om, inte behandla illa. Människan behöver kött från djur. Men det ger oss fortfarande inte rätt att misshandla eller plåga dem i onödan. Ta slakterierna. Det går rykten om hur djuren misshandlas innan slakten. Jag understryker rykten dvs jag vet inte om det är sant. Men enligt dessa rykten kan djuren få svansen avryckt eller misshandlas på andra sätt. I vissa religioner, till exempel hinduismen, tror man att människan efter döden hamnar i en annan kropp. Kanske en kossas. Därför får hinduerna inte döda djur. Eftersom de kan vara en släkting (?) Men däremot är det okej att misshandla dem. En bonde straffar sin tjur genom att bryta svansen på denna. Detta är helt okej enligt religionen. För den som är intresserad och inte blir uttråkad av att läsa fem sidor där man beskriver hur det är för en fladdermus att vara fladdermus, och inte blir äcklad av de trevliga beskrivningarna, kan läsa årets nobelpristagere, J M Coetzee´s bok Djurens Liv. Den kan vara intressant här och var men ibland svår att förstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 6 December 2003 Rapport Dela Skrivet 6 December 2003 Håller med Moosh där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet 7 December 2003 Rapport Dela Skrivet 7 December 2003 Jodå men de lär aldrig gå med på det. Jag ska se vad djurskyddsföreningen tycker. Mailade dem för ett par dar sen. du kan ju göra en lista där du samlar in namnunderskrifter och lämna in listan till rektorn så kanske dom ändrar sig hoppas det dom ändrar sig :P :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.