SlimShady Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Skrivet 31 Januari 2006 Jag vet svaret samma händer mig hela tiden svar: Det är ditt modem som har en inbyggd brandvägg som gör så hela tiden jag har samma problem men orkar inte köpa ett nytt modem jag har Netgear Du kanske har ställt in brandväggen på lite känligare eller så har brandväggen ställt in sig själv pga virus risk? ;) Citera
Cristina Skrivet 31 Januari 2006 Författare Rapport Skrivet 31 Januari 2006 Jag vet svaret samma händer mig hela tiden svar: Det är ditt modem som har en inbyggd brandvägg som gör så hela tiden jag har samma problem men orkar inte köpa ett nytt modem jag har Netgear Min support sa att jag får ställa in portarna i routern själv.Det har jag gjort men inte funkar det ändå!Jag får klura ut hur jag kollar brandväggen...../glocalnets säkerhetspkt Citera
SlimShady Skrivet 1 Februari 2006 Rapport Skrivet 1 Februari 2006 Ok. Men gå in i brandväggens instellningar o försök att ändra. Jag har oxå Glocalnets säkerhets paket, men vet ej hur man kollar det. Har inte haft sådana problem med det. Men du kan ju alltid ringa upp Glocalnets kundtjänst o fråga där. Citera
Cristina Skrivet 1 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 1 Februari 2006 Ok. Men gå in i brandväggens instellningar o försök att ändra. Jag har oxå Glocalnets säkerhets paket, men vet ej hur man kollar det. Har inte haft sådana problem med det. Men du kan ju alltid ringa upp Glocalnets kundtjänst o fråga där. Tack för alla tips!Jag har inaktiverat glocalnets brandvägg (endast väggen) eftersom jag har installerat ett nätverk, i routern har jag en brandvägg........har kontaktat den supporten men deras tips löste ej mitt problem.Nu får jag nog kontakta msn igen?!!Tröttsamt är det Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.